Med risk för att öka mansdominansen i det här forumet, så funderar jag på vad man borde ha i sin mancave, om min fru låter mig ha en?

Löjligt stor TV, bar, fula men bekväma skinnsoffor, flipperspel eller ett vitrinskåp för skruvdragarna? Bara fantasin sätter gränsen. Kom med fåniga förslag!
 
Sådana där fula tavlor med lysande detaljer. Eller kanske neonskyltar?
 
Allt smaklöst passar väl in här?

* löjligt stora högtalare
* spegeltavlor med ölmotiv och eventuell belysning
* darttavla
* biljardbord
* komplett inredning från en engelsk pub
* biosoffa med inbyggda mugghållare
 
En sån där walk in closet med öl som i Heineken-reklamen.
 
  • Gilla
teamlundver och 1 till
  • Laddar…
Fel inställning .. ta makten över huset och ge frun en walk-in closet istället (y).
 
  • Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
En dörr som går att låsa inifrån...
En bättre samling whisky och en ismaskin.
 
Har ju redan hela huset.......
 
Är det bara jag som tycker att en mancave inte alls behöver vara löjlig och överdriven eller kitschig.

Jag har lite uppdelade mancaves istället och är långtifrån klar men men man är väl ung.

Har ett litet snickeri på 30 kvm som är isolerat och uppvärmt, används idag men ska målas i vår. Har köpt färg och en fototapet på en gammal stanley hyvel och lite gamla verktyg som ska upp på vägghylla som prydnad. Här blir det inte mer än städat och målat. Har wifi där men ingen dator och musikmässigt är det peltorlurarna som gäller.

Jag har ett utrymme på 70 kvm med gjuten platta och två stora portar. Här ska bli isolerad och uppvärmd mekverkstad. Det finns stor atlascopco kompressor och en del verktyg men det ska kompletteras med lyft mm. Här finns en stor stereo, laptop och wifitäckning från huset.

Sen har jag ett utrymme på 30 kvm utrymme i uthuset som nu är akustiktätat och dämpat, indragen el och helt enkelt ett färdigt skal för att bli biorum.

Drömmen är att göra om ett förråd på 60 kvm som ligger bredvid biorummet till lite av en mancave också. Där vill jag ha tv spel med rallystolar och rattar, biljardbord mm.

Bar etc intresserar mig inte så mycket då jag dricker för sällan, vinkällaren räcker

Ja jag bor i billigt hus ute i glesbygd för att ha råd och plats för allting ;)
 
  • Gilla
weezer och 2 till
  • Laddar…
En två- och en tresitsig grön Chesterfieldsoffa i närheten av biljardbordet hör väl till.
Ett par flipperspel, en modern och en klassiskt mekanisk.
Darttavla och ett par set med orimligt dyra pilar.
Den, i hemlighet, sparade Samantha Fox-kalendern från 1986 bakom en glasskiva på en bra väggplats.
Ev klubbtröjor i taket om man har sportintresse.
Sköna biofåtöljer till tv/projektorskärmen.
Naturligtvis ska tröjan från det (enda?) marathonloppet man genomfört ramas ocg glasas in.
 
En stor röd lampa utanför dörren som kan tändas när man inte vill bli störd.
 
En årsförbrukning highland park och en fender strata :)
 
  • Gilla
Hybridnyckel och 1 till
  • Laddar…
Med två småttingar så skulle min mancave vara ljudisolerad! En stor smart-tv, en skön fotölj och en vattenkran.
 
Stripperpole helt klart ;)
 
  • Gilla
Bure
  • Laddar…
Redigerat:
Snickarn79 skrev:
Stripperpole helt klart ;)
För de tillfällen då TS och hans kompisar övar på sina strippstångs-moves? :rolleyes:
 
  • Gilla
bobas och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.