Jag skulle kunna tänka mig att juristen också har som ärende att förklara hur illa MH tycker om att steppen7 skriver här på byggahus.
 
Förhoppningsvis tar de bara med en jurist för att det har blivit mycket ont blod mellan köparen och MH så att de vill hålla det på en saklig och juridiskt korrekt nivå.
Om det är så så ser jag det som en bra sak att en jurist är med för då kanske det blir svårare för MH att avsäga sig de besiktningspunkter som uppstår.
 
hempularen skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att juristen också har som ärende att förklara hur illa MH tycker om att steppen7 skriver här på byggahus.
Så kan det ju vara. Dags för MH (och många andra) att släppa hörnflaggan, komma in i 2000-talet och fatta att folk kommunicerar med varandra på ett helt nytt sätt numer....
 
Jag hoppas dom tycker illa om att jag skriver här. :)
Så skönt att företag inte kan bli förtalade i Sverige.
 
hempularen skrev:
Han kan förklara för besiktningsmannen vilka konsekvenser det kan få för besiktningsmannens framtid om han framhärdar att det är något fel på firmans produkter.

De där juristerna som jobbar på byggföretagen är oftast inte advokater, och kan därför ta till ungefär vilka metoder som helst, finns inga regler för deras uppförande. Jag skulle nog rekommendera att du tar dit en egen jurist, det kan det vara värt. Du kanske kan få bes. mannen att ta med sig en jurist, borde gå att sätta upp som besiktningskostnad (som väl Myresjöhus får stå för).

Husföretagens jurister kan vara lika skrämmande som en MC gäng, fast med lite mer akademiskt inlindade hot.

Det finns ingen saklig anledning att skicka en jurist för att bedömma byggteknik, enda rimliga skälet att de skickar sin jurist är för att de vill skrämmas.
Självklart kan en besiktningsman som inte sköter sitt jobb ( dvs ärligt och korrekt ) få problem i framtiden. Blir du skrämd av titlar i den omfattning att du slutar sköta ditt eget uppdrag på ett professionellt sätt ska du nog fundera över vad du gör om dagarna.

Återigen, vad har juristen för kompetens att bedöma byggteknik?
 
Har också byggt myresjöhus med en del strul,men de har löst allt efter att vi flyttade in! Tipset blir prata ´med deras mycket trevlig kvalitetschef! Han lyssar och ser till att det blir bra!
 
Bussan, det vore bra om du skriver lite mer utförligt, dels om ungefär hur länge sedan du byggde, dels var det var för typ av strul. Inlägget blir mer trovärdigt då.
 
Så, hur har det gått i detta fall??
 
Bussan registrerar sig här på bygga hus för att skriva detta inlägg? Jag menar det är första inlägget, och i klartext säger du att om man pratar med rätt person så löser sig allt!?
 
Byggt 2011-2012 strul med slarviga snickare och en byggansvarig som inte hann se till bygget på de viss han hade behövt....vid besiktningen fick vi rätt i princip allt!!! och dessutom var det inte ok på slutbesiktningen heller.... det var en ny entrepenör som de inte anlitat innan som byggde.
Tyvärr har vi en sak som inte går att åtgärda men jag ska ta tag i så småningom.... ett telesamtal till....kvalitets ansvarig. Viktigt för mig men ingen annan som skulle komma på tanken att det ät fel!
 
Mitt bästa tips är att man ska ha tillgång till nyklen från dag ! då hade vi hittat de stora felet som inte går att åtgårda, upptäcktes av mig när all el var dragen, och dörrpkarmarna satt på plats! Förra gången vi byggde hade vi en nyckel från dag 1, och de löste många problem på vägen, En eloge till detta hus företag! De kan vi rekommedera utan tvekan! Men aldrig mer myresjöhus utan en nykel!
 
1. Enligt dig kan man alltså inte lita på att dom gör rätt! Man måste ha nyckel och hålla koll på dem. Känns det seriöst?
2. Man har ingen rätt till nyckel när det är totalentreprenad. Vi hade problem med access till huset när bergvärmeborrarna som vi hade anlitat själva skulle in med slangen och provtrycka hålet. Ingen byggare fanns på plats och när vi ringde och sa att vi måste in i huset. Så totalvägrade dom ge oss nyckel.
 
Ja vid totalentreprenad så har du ingen rätt till access till huset. Egentligen begick du troligen avtalsbrott om du handlade bergvärme vid sidan om. Alla arbeten på fastigheten skall gå genom entreprenören under avtalstiden.
 
Redigerat:
I vårt fall sa de att det var ok att borra eftersom det var utanför huset. Totalentreprenaden kan ju knappast gälla hela fastigheten, vad hade då hänt med garaget som jag hade börjat bygga långt innan MH började med vårt hus? Fast detta är eg lite OT. Poängen är att man inte får nyckel till huset som bussan skrev, och därmed faller detta argument.
 
Jag önskar någon kunde varna mig från myresjöhus tidigare!
Jag uppmanar er som vill bygga hus att vända er till seriösare företag än myresjöhus.
Det är precis som det står här.
Jag valde att köpa hus från myresjöhus. Det anställde ett gäng billiga amatörer att utföra jobbet. Resultat blev katastrofalt. Istället för ett nytt hus kom vi in i vad som känns som ett begagnat hus. snickerit är slarvigt gjort och det använde sig av slitna material.
efter 2 års klagan och fel anmälningar i besiktningen har vi fortfarande problem me dom. Det har skjutit upp 2 års besiktningen hela tiden och nu när vi går igenom flera punkter så vägrar dom samarbeta och ta sitt ansvar! allt ser så slitet ut och de enda dom är villiga att göra är att måla över det hela.
Finns mycket annat oxå. Det är duktiga på att utnyttja kunderna speciellt om man inte är så insatt på vilka regler det gäller.
Det borde skämmas, de har ingen heder i kroppen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.