Kan du inte ta en skärmdump Dalbotös så att vi får se det du ser? Eller det kanske inte funkar :surprised:
 
Det här med att kalibrera skärmar är en hel vetenskap ;)
Ta ett kort och skicka med posten är säkrare :D
 
Jag har ingen aning om det funkar eller inte, men man ser den färgen jag ser på den skärmdumpen jag tog här. Inlägg 9. Sen kanske det inte hjälper för ni med grön färg lär väl se den som grön ändå antar jag. :)
 
Ja, på den skärmdumpen ser vi den blågröna bakgrundsfärgen bakom Senaste inläggen och den ser helt normal ut. Dvs likadan som den gör på min skärm.

För mer än ett år sedan (kanske två) föreslog vår programmerare Flommy att vi borde kalibrera våra skärmar. Jag införskaffade en kalibreringsgrunka (en Spyder 3 Elite) som fortfarande ligger ouppackad i bokhyllan. Det som fick mig att backa var att en annan programmerare sa till mig. "Varför ska du göra det? Det ser ju ändå olika ut för olika användare.".

Detta är något jag märker när jag går från min MacBook Pro till barnens bildskärmar som kör PC. Det ser ibland helt annorlunda ut. Ibland verkar det bero på att bildskärmarna (eller grafikkorten) är sämre, men ofta verkar det ha att göra med hur man ställt in bildskärmen.
 
Redigerat:
Får försöka få in det lite diskret när jag är på besök hos någon "skulle jag bara kunna få låna datorn lite? Skall bara kolla hur en färg ser ut..." :D
Jag hade dock önskar att jag såg listen som grön för grönt är min favoritfärg. :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mailservern eller vem som nu skickar ut mail om att där hänt något i en tråd laggar nästan en halv dag för mig.
Tex ovanstående postat 18.33 igår fick jag mail om 04.30 inatt.
Plus 5 andra mail om samma tråd men andra inlägg.
Svårt att missa i alla fall :p
 
Samma här, mailnotifieringarna tar numera väääldigt god tid på sig. Detta verkar ett nytt fel i och med senaste uppgraderingen. Vid en snabbkoll i inkorgen verkar det ha funkat så sent som den 15e.

Johan och jag får kolla på det här på måndag.
 
Va?! Klart det är "teal", har ni aldrig spelat heroes of might and magic? =)
Jättebra att särskilja TS i en tråd (y)
 
Tack 13th Marine - det var därför jag så väl kände igen det men inte kunde placera det! HMoM 3,4 och 5 - världsklass. :)
 
Blindnit skrev:
Mailservern eller vem som nu skickar ut mail om att där hänt något i en tråd laggar nästan en halv dag för mig.
Tex ovanstående postat 18.33 igår fick jag mail om 04.30 inatt.
Plus 5 andra mail om samma tråd men andra inlägg.
Svårt att missa i alla fall :p
Jag tror vi har hittat problemet med mailutskicken och rättat till det. Med lite tur så kommer det fungera bättre framöver nu. :)
 
Definitivt grön med lite blåstick i. Den som ser något annat behöver kalibrera om skärmen:cool: eller ta av solglasögonen:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.