Jag har börjat titta över säkerheten i mitt hus för grannen har haft inbrottförsök och nu är hela huset skyltad med FALCK

Men det får mig att tänka. Förebygga liksom.

Har köpt ASSA 2000 Evolution med hakregel 1900 kr.

Nu till fönsterlås. Att en ASSA kostar 350 kr och man har 2-luft fönster ca 11 st = 22 st fönsterlås = 7700 kr. Jag tycker det är lite dyrt...

Nån som har tips på annat märke/tillverkare just fönster? Smidigare/bättre/billigare(men godkänd)...

Mina är vanliga "krok-haspel" fönster utgående.
 
Det finns bla Fix som är bra mycket billigare, skulle gissa hälften....
www.fix.se
Kolla hos din lokala låssmed, de går säkert att deala med honom !!
 
Jag har stött på flera ekonomiska som helt enkelt har valt ut några fönster och - skruvat - igen dom från innsidan! Helt omöjliga att öppna för tjuven när de bryter, dina olåsta hasp-fönster är som du säkert vet inte värda ett witten i brottsförebyggande syfte.
 
Köpte också ASSA evo nyligen men jag gav närmare 2500:- för mina 1900:- var ett klipp var köpte du dem?
 
Bob_the_builder
Finns för ung. det priset på de flesta stora byggvaruhusen. Vi köpte vårt på Bauhaus.
 
Fick en bra deal av Optimera då jag nämnde att Bauhaus sålde 3 st fönsterlås för 770 kr kunde jag vid köp av 12 st få betala per styck 190 kr...

Summarum = 2280 kr för fönsterlås Assa fix för hela huset nästan...

Monterade 4 st och det gick hur smidigt som helst. Fokuserar på baksidan först. Sen framsidan för det är ju mer liv på framsidan liksom...
 
Har du kollat BG150? Ett mycket lättmonterat fönsterlås till bättre pris än ASSA/FIX. Godkänt!
Tillverkare är BeslagsGruppen, www.beslagsgruppen.se
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.