Mitt nuvarande förråd rymmer ju bara 8-9 säckar, så minst det dubbla skulle jag vilja ha.
Men kanske ska nöja mig med det jag har till en början, om det nu går att sätta in en skruv i det.

En liten fråga till:
Ska jag köra pelletsbrännaren året om, eller ska den vila under sommarmånaderna så får elpatronen fixa varmvatten?
 
Redigerat:
Ett Mafa Midi klarar sig mer än 2 veckor utan fyllning.
http://www.manivvs.se/sv/product/5042/PELLETSFORRAD-730L-MAFA-MIDI
Man kan bygga förråd själv men ska då se till att pelletsutmatningen sker under förrådet. Stoppa ned skruven i förrådet är dumt för då blir det spånproblem.
Ditt nuvarande förråd är väl hopbyggt med brännaren?
Pluggar man rökröret och stänger shunt och cirkulationspump kan man värma med elpatron på sommaren.
Pelletseldning kanske blir lite billigare men mera jobb.
 
Ser ju fint ut. Men kostar en del också.

Ja, mitt förråd är ihopskruvat med brännaren.
Så går det ju en liten skruv från förrådet in i brännaren.
Men skulle jag inte kunna skruva bort brännaren och skruven få ner en ny, större skruv där.

Om jag nu kan tänka mig att ha kvar mitt förråd ett tag till...
 
Jo då, det skulle antagligen kunna funka, kanske kan du också bygga på detlite på höjden.

Många så kallade veckoförråd är bara fyra spånskivesidor ooch en V-botten med skruven under. Mycket enkelt billigt och praktiskt. Har kört med ett sånt i många år nu. Har länge tänkt uppgradera men det har inte prioriterats, funkar väl för bra helt enkelt :)
Mitt rymmer 12-13 säckar men det är ju inget som hindrar att du bygger dig ett lite bredare t.ex.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.