Håller på i en båt och har gjort öppningar till hyllor i en 12mm plywoodskiva. Tänkte trä på en kantlist i gummi/plast runt öppningarna men blir tokig för jag hittar ingen som greppar över 12mm. Hittar bara dom vanliga listerna i gummi som greppar upp till ca 5mm. Har hittat en som greppar upp till 9mm hos ett företag, men det räcker ju inte. Tycker att det borde finnas men hittar det inte. Har googlat, kollat med båtillbehörsfirmor samt med Kuntze www.kuntze.se men ingen har. Någon som har tips på var det kan finnas? Har laddat upp en bild, hoppas att det fungerade.
Fredrik.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplast brukade ju ha lister i parti och minut, de heter väl seasea numera, och kanske har bantat sitt sortiment, vad vet jag. Men de, eller hjertmans, eller viking yachting, eller erlandsons brygga eller benn's mast. Nåstans där borde du ändå kunna ha framgång tycker jag.

Jo då, träff på första försöket, här är en hos hjertmans som greppar 12mm prick.

http://www.hjertmans.se/webshop/framesets/siteframe.asp?rubnr=429&artname=List,%20relingslist{PRIS}&sok=gummilist

HUr kunde du missa den? ;)
 
Redigerat:
Har faktiskt kollat båtillbehörskatalogerna. Det du hittade är ju relingslist, den är större och kan inte böjas lika hårt. Jag är ju på jakt efter en mjuk inredningslist. Men tack ändå för visat intresse.
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.