Inte cellplast på både in och utsida.....

Ang hyllor att dra ut...typ som lådor eller liknade kanske....ska se om jag hittar någon bild......
 
AnneFi skrev:
Hej!
Hur menar du då?
Om du tänker bokhyllor som du ställer på hjul, och så låter du kortsidan stå utåt med ett handtag.
 
AnneFi
Aha men vi ska ju ha jackor och sånt där inne hur fungerar det då? Garderoben är inte heller i samma nivå som resten av golvet och det kommer att ligga en regel i botten som Ikeas skjutdörrar ska hänga på
 
AnneFi
ser verkligen fint ut.
Gillar att där fanns klädstång som går att fällas ner. vilket ger möjlighet att hänga upp till tak kanske.

men det ser inte så billigt ut.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
AnneFi
Hur fäster man gipsen i tretexen? Den är ju inte direkt skruvvänlig. Verkar inte vara så generöst med reglar bakom
 
AnneFi
Okej. . Ni kan glömma den senaste frågan. Tretex ska bort med tanke på att en skiva redan är nere efter en diskussionen mellan mig och sambon.
Jag trodde det var vindpapp bakom och han sa att det var isolerat.

Där ligger en skiva? Mot väggen men vi vet inte vad det är.
Som en påse med något i?
Vita tunna trådar och glas?

Någon aning om vad jag pratar om?
 
AnneFi
Okej här kommer en bild på "skivan"

Någon aning om vad det är för något?
20130117_090449.jpg
 
Ett tips är att måttbeställa skjutdörrar, typ Pelly, (finns t.ex på Cheapy eller Bygghemma.se) och sätta i öppningen. Då får du dörrar som passar exakt från golv till tak.
 
AnneFi
GillarAttFixa skrev:
Ett tips är att måttbeställa skjutdörrar, typ Pelly, (finns t.ex på Cheapy eller Bygghemma.se) och sätta i öppningen. Då får du dörrar som passar exakt från golv till tak.
Blir väldigt dyrt.
försöker hålla mig till en budget renovering och ikeas dörrar kostar 1300 med skenor.

Har räknat lite på det och såhär ser det ut.
Ni får gärna flika in om jag har räknat dåligt :)
jag tycker själv att jag har räknat högt så det är bra om ni märker något fel

gips för två ytterväggar på sammanlagt 6,5 meter 1000kr
Lister och dörrfoder 500 kr
Färg spackel och ev väv 2500 kr
virke och reglar till garderob och ev om nytt regelverk behövs till gips 600 kr
Golv 2000 kr
skjutdörrar ikea 1300 kr

7900 kr

Hade hoppats på att klara mig på 10000kr inkl garderobsinreding men det tror jag inte
 
AnneFi
fortfarande ingen som har en aning om vindpapps isoleringen?
annars får jag slänga upp en tråd i byggnadsvårds delen.
 
Det ser ut som gammal glasullsisolering. Kliar något alldeles enormt och om man rör i det så dammar det väldigt mycket också.
Jag har rivit bort åtskilliga kvadratmeter på mitt föräldrahem. Verkar ha varit ett vanligt tilläggsisoleringsmaterial förr i tiden.
Ta bort det om du vill ha bort det, annars gör det väl ingen skada om det får vara kvar.
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
AnneFi
Vi planerar att ha det kvar. och bara sätta upp gips framför. onödigt att riva bort känner vi när det redan sitter där.

misslyckats lite med ULL med tanke på att det ramlade ut klumpar av glas :)
 
AnneFi
Har hört av mig till gardelux.
Väldigt överkomliga priser om man jämför med vad man får betala på Ikea dock gör de inte jobb utanför Göteborg.

Har inte fått svar efter att jag undrat om man kan få det skickat för att själv montera.

Har försökt att komma i kontakt med ett annat företag med samma system närmre mig men utan resultat :/
 
AnneFi
Äntligen har jag fått svar efter att kontaktat vart enda centimeter av tillverkarens försäljare i Sverige.

Ska få ett förslag imorgon. Hoppas det blir till ett vettigt pris.

Har fått en liten setback samtidigt i ekononin samtidigt. Blivit lite lurade av ett ekonomiförvaltnings företag. Och pengar vi trodde vi kunde plocka ut i februari är inte tillgängliga förrän om 20! År. Dyr läxa man fick lära sig där. Bita ihop och börja spara någon annanstans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.