Status
Tråden går ej att kommentera.
S
BigR skrev:
Kom igen nu Stoppable! Gaska upp dig. Det kan faktiskt visa sig att rättsprocessen blir enklare än att tillgodose alla önskemål på byggahus ;)

Jag för min del hoppas att du uppdaterar med mer information snart, antingen bloggen eller här.
Jodå klart de kan visa sig vara hur lätt som helst, men de är en stor risk bara :)
Uppskattar att man får höra hur det kan bli osv men det är jobbigt när det är det ENDA man för höra.

Jag kommer fortsätta uppdatera i den mån jag har gjort hittills.
Större uppdatering på bloggen som innefattar tankar, känslor osv.
Här blir det sakligt så gott det går.
 
S
Ska försöka korta ner informationen från bloggen.
1. Avloppet lades om.
2. Stopp i anslutningsbrunnen.
3. De ansluter ändå.
4. Spolbilen kommer och säger att avloppet inte är anslutet till det kommunala avloppet.

I detta läget, vem ska jag skylla på? Om jag ens kan skylla på någon.
Arbetet var: Byt mitt kommunala avlopp.
Enligt säljaren var huset påkopplat till det kommunala avloppet.
De som utförde arbetet följde det gamla avloppet, vilket är logiskt.

Vill ni se bilder så får ni kika på bloggen då jag inte har laddat upp de på någon sida osv, tror inte heller man kan lägga in bilder i inlägg?
 
Stoppable skrev:
Ska försöka korta ner informationen från bloggen.
1. Avloppet lades om.
2. Stopp i anslutningsbrunnen.
3. De ansluter ändå.
4. Spolbilen kommer och säger att avloppet inte är anslutet till det kommunala avloppet.

I detta läget, vem ska jag skylla på? Om jag ens kan skylla på någon.
Arbetet var: Byt mitt kommunala avlopp.
Enligt säljaren var huset påkopplat till det kommunala avloppet.
De som utförde arbetet följde det gamla avloppet, vilket är logiskt.

Vill ni se bilder så får ni kika på bloggen då jag inte har laddat upp de på någon sida osv, tror inte heller man kan lägga in bilder i inlägg?
Det finns en "infoga bild" knapp i menyn ovanför skrivfältet. :)
 
S
FredrikR skrev:
Det finns en "infoga bild" knapp i menyn ovanför skrivfältet. :)
Aja bilderna är inget måste i vilket fall som helst. Men nu vet jag iallafall! ^^
 
Stoppable skrev:
tror inte heller man kan lägga in bilder i inlägg?
Det beror på vad du menar. Du kan lägga massor med bilder i inlägg i samband med att du skapar dom. Du kan däremot inte lägga till bilder, eller på annat sätt ändra, i befintliga inlägg. Dock har du tre timmar på dig att "justera" ett nyskapat inlägg.
 
Ang vattenskadan, läs mitt inlägg, dra via försäkringsbolag så får du det klart och betalar det, sen bråkar du om den summan med byggfirman, men får ett fungerande kök och vet att det blir ordentligt gjort då försäkringsbolaget förhoppningsvis inte använder samma firma...
 
S
Kalasclas skrev:
Ang vattenskadan, läs mitt inlägg, dra via försäkringsbolag så får du det klart och betalar det, sen bråkar du om den summan med byggfirman, men får ett fungerande kök och vet att det blir ordentligt gjort då försäkringsbolaget förhoppningsvis inte använder samma firma...
Lust att citera ditt inlägg? :)
Köket fungerar ju som det är nu, men det har blivit vätskadat nere vid golvet/skåpen. SÅ det fungerar osv så det är inget problem om man säger så.
Får höra med försäkringsbolaget om vad det skulle kosta.
Brukar de vilja ha bilder eller de skickar ut någon som kommer och kollar över det?
 
Om du inte ens läser de inlägg du får så kommer jag iallafall sluta skriva och önska dig lycka till!
 
S
Jag trodde jag hade svarat på de. Wtf. Jag ringer försäkringsbolaget för de lät för bra för att vara sant hehe.
 
Fy vilken trist situation ni hamnat i.

Jag är nästan säker på att ni borde kunna reklamera besiktningsmannens arbete (måste göras inom två år har jag för mig). Kanske något att undersöka?
 
S
Misse skrev:
Fy vilken trist situation ni hamnat i.

Jag är nästan säker på att ni borde kunna reklamera besiktningsmannens arbete (måste göras inom två år har jag för mig). Kanske något att undersöka?
Jo får ta mig an det igen. Vdn är omöjlig att få tag i tyvärr. De hänvisar Bara till honom nämligen.
 
Gör en skriftlig reklamation av besiktningen. Om du absolut vill prata med VDn så försök ringa honom via växeln och få det att låta som något helt annat ärende (typ "privatärende"). Går ibland att tom. få fram ett mobilnummer så.

Eller om han faktiskt undvikit dig under en längre tid så går det att ringa hans hemnummer, en VD är per definition alltid i tjänst. Så länge han inte specifikt säger att han inte vill prata med dig så får han stå ut med att man ringer på kvällstid, om han inte "hinner" på dagen.
 
hempularen skrev:
Gör en skriftlig reklamation av besiktningen.
Och skicka den via rekommenderat brev, då kan de inte slingra sig,
 
Håller med. Om det är så uppenbart att byggföretaget har fuskat (eller är inkompetenta) vid renoveringen så är det viktigt att skicka signaler om att detta inte är OK. Jag tycker absolut att det är fritt fram att köpa gamla hus och renovera men då ska man bara ge sig på de moment man vet att mn kan göra korrekt och med ett hållbart utfall. Att jobba endst för egen kortsiktig vinning är inte OK. Inte idag. Inte någonsin! Det är bara slöseri med tid och resurser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.