Hej,

Jag undrar om det finns push to open lösningar som är tillräckligt kraftiga för att kunna öppna en låda med exempelvis kastruller eller tallrikar i? Är inte på jakt efter elektriska varianter.

Vad tror ni kunniga?


Tack för hjälpen.
 
Nu ska du få ett helt värdelöst svar:

Ja, det gör det. Jag har sett en film på något system som var elektriskt. Kolla hos de stora kökstillverkarna?
 
B
Nyfniken skrev:
Nu ska du få ett helt värdelöst svar:

Ja, det gör det. Jag har sett en film på något system som var elektriskt. Kolla hos de stora kökstillverkarna?
Men nu skrev TS uttryckligen att det _inte_ skulle vara elektriska... :)
 
Hahaha, vilken klåpare jag är... Missade den raden :)
 
hehe, ingen fara alls.

Ingen som har några idéer?
 
Nu när Nyfniken har gjort bort sig så kapitalt så vågar jag också ställa en dum fråga:

Kan ni inte bara dra ut lådan? Det brukar inte vara så svårt faktiskt.
Jag gör det flera gånger om dagen här hemma.

Sorry, inte mycket hjälp till din frågeställning Danielte.

Men ge inte upp!
En vacker dag har vi ett vettigt svar på din fråga!
 
  • Gilla
lopec och 1 till
  • Laddar…
Hehe, vi har inga problem med att dra ut lådor. Det är bara för utseendets skull, skulle föredra om de inte hade några handtag alls, inte heller infrästa.
 
Har ni småbarn? (eller planerar)

Såg en rolig film på YouTube men hittar den inte nu, hur ett litet barn som precis lär sig resa sig upp/stå/gå kontinuerligt blir omkullknuffad av lådorna när denne försöker ta sig upp till stående genom att ta stöd på lådorna. Inte helt genomtänkt. Kan också tänka mig att traditionella barnspärrar på lådorna blir en pain-in-the-a** med push to open lådor, men det kanske någon provat och kan avfärda.
 
Ja det finns. Min bror har, men fråga mig inte om vilket kök det är.
 
haavard skrev:
Ja det finns. Min bror har, men fråga mig inte om vilket kök det är.
Du kanske kan fråga honom? ;)
 
Hemmakatten
Vi har inga handtag och inga infrästa heller, varken på garderober, högskåp, köksluckor eller lådor. På lådorna är det ett litet mellanrum från lådkanten upp till bänken eller till nästa låda. Tillräckligt för att sätta fingrarna där och dra ut. Överkanten på lådorna är också snedsågat på insidan så att man får ett bra grepp. Vet inte om det är det du menar med infräst grepp, men det blir en helt slät yta som är lätt att torka av.
 
BLUM har och de kallar det TIP-ON. http://www.blum.com/se/sv/01/60/30/
Men om jag har förstått det rätt så måste du i stället trycka igen lådorna, för då spänns fjädrarna som ska öppna.
 
En bekant till mig har det, så ja. Kommer ej ihåg vilken leverantör dock.
Men har inte t ex Ikea sån lösning?
 
Snickarn79 skrev:
En bekant till mig har det, så ja. Kommer ej ihåg vilken leverantör dock.
Men har inte t ex Ikea sån lösning?
Kolla två inlägg upp...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.