Jag är på jakt efter en "brushed wall plate", liknande den här:
brush-wall-plate-single-white_1.jpg

Vad heter de på svenska och var köper man dem? De ska självklart passa till en standard apparatdosa...
 
Ofta är dessa med amerikansk eller brittisk standard. Är också intresserad av en brushed insats till Exxact serien. Hembiobutiken har den utländska varianten (Tillbehör, Paneler), inte särskilt prisvärd dock enligt min åsikt. Finns en hel del på Ebay som är billigare i så fall.
 
  • Gilla
Marboh
  • Laddar…
Jag kör med blindlock och banankontakter resp RCA kontakter för chassimontering för högtalarkontakter/subwoofer. Doch så gjorde jag en egen patentare med ett tjockare rör upp till TVn där jag har dragit både HDMI och strömkabel.
 
Bilder? :)
 
ullberg
Bruce71 skrev:
Jag kör med blindlock och banankontakter resp RCA kontakter för chassimontering för högtalarkontakter/subwoofer. Doch så gjorde jag en egen patentare med ett tjockare rör upp till TVn där jag har dragit både HDMI och strömkabel.
Jag brukar köra gulslang (50mm markrör) mellan en dosa nere vid golvet och en dosa bakom TV:n, sen sätter man blindlock (åtminstone på den nere vid golvet, om det är bakom tv:n spelar det kanske ingen roll) och borrar hål i kanten för att kablarna ska kunna passera. Gissar att det är något sådant Bruce71 också gjort. Jag kan ta bild på färdig installation ikväll, men man ser ju inte speciellt mycket på en sån bild (det är ju hela poängen...)

/U
 
Redigerat:
Tror du menar Bruce71 där Ullberg? Jag har en liknande lösning på gång men jag kör 2 apparatdosor till 2 apparatdosor med 4 x 20 mm VP-rör mellan dessa. Det kommer jag kunna dra allt i, upp till TV. El, nätverk, HDMI, antenn. Om TV:n inte har en "8-plugg" för el så blir det att klippa den kabeln.

Bilder på min lösning finns i byggbloggen:
http://nummeriv.blogspot.se/2013/01/inte-underhallsfritt-i-hemmet.html
 
ullberg
ginnfilt skrev:
Tror du menar Bruce71 där Ullberg?
Alldeles riktigt, sorry! Har ändrat inlägget ovan.

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.