Trådlöst eller trådbundet?
 
Så har man då äntligen sagt upp abonnemanget. Återstår å se om man lyckas skrämma liv på prylarna med hjälp av instruktionerna ovan.

Ser verkligen fram emot att kunna ansluta både glaskross och vattenlarm utan att behöva höra på Securitas tjatiga "det går inte"... :p
 
hur gick det för dig. ska med säga upp mitt securitas larm som jag äger så vill med koppla till min mobil.
 
Av en mängd olika anledningar så ringde jag upp dom igen och fortsatte med larmet. Tanken var att få dit en annan larmfirma som lämnade offert på trådbunden anläggning.

Dock blev den offerten lite väl hög, jag hade väl lite väl högt flygande planer. Kom överens med larmfirman att jag själv skulle installera (fälla in) magnetkontakter i alla våra fönster och dörrar och sedan ringa dom för installation.

Tiden går och man blir bekväm. Blev dock brutalt påmind i somras då skojarna kom hit på ett "kostnadsfritt" servicebesök för att byta batterier. Gick väl på strax över 2000 kr, 40 batterier gånger 40 kr plus en massa annat dravel på fakturan. Bestämde mig då "igen" för att slå mig fri från detta.

Dock kommer jag att hänga kvar drygt ett år till för att få valuta för dessa batterier för 2000 kr.

Men nästa gång det är dags ett "kostnadsfritt" batteribesök hoppas jag innerligt att det sitter ett annat larmsystem på plats.

Har funderingar som så många andra att slänga upp något själv.


Tillägg:
Passa på att kopiera "anläggningsdokumentet" om dom lämnat det synligt hos dig. Hos oss sitter är det ihopvikt och intryckt på ovansidan av larmet. Där står en mängd nyttigt som kan komma till användning om du går vidare själv.
 
Redigerat:
Det är Securitas direkt alla har som är irriterade på sina larm?
Jag har vanliga Securitas så dom är kanske inte lika fula men att lämna info om hur man kopplar om till sin egen mobil efter uppsägnings tiden är ute.
Deras support är iaf hur bra som helst.
 
Nu har jag sagt upp Securitas direct. Verkar få behålla allt utom basen. Jag har manualer till allt utom basen, trådlöst. Någon som vet om man kan få det att fungera med Visonic larm? Någon som vill köpa delarna annars? 2 ir(ir800m), 1 st magnet(do800m) och 1 st siren(si800hf)
 
Denna tråd verkade matnyttigast i ämnet så skriver här.

För att hitta DomoPC-LT så sök på "DomoPC 8.2.4.0" på duckduckgo så ska ni hitta en fransk sida där ni kan ladda ner det.
 
  • Gilla
str0mback
  • Laddar…
str0mback
J JPT skrev:
Denna tråd verkade matnyttigast i ämnet så skriver här.

För att hitta DomoPC-LT så sök på "DomoPC 8.2.4.0" på duckduckgo så ska ni hitta en fransk sida där ni kan ladda ner det.
Tack, jävla hjälte du är.
 
  • Gilla
JPT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.