Hej!

Bygger kök och planering som jag mest gillar är denna lösningen.
730617_10151331309553360_999947819_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problemet är följande, vilket gör att ugnen inte kan placeras här. Avloppet går även in till grannen kök.

1358185993791.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1358185995221.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ingen ork eller lust att börja börja bila vägg och dra om grannen avloppsrör..
 
Får det inte plats om man gör inbyggnadsugn?
 
Eftersom du endå ska dra avloppet till en placering under diskhon så skulle jag ng fundera på om du skall bygga ut köket lite mer från vägg, ställ alla bänkskåp/maskiner 10cm från vägg, och lägg en 70cm djup bänkskiva på istället för 60cm.

Då får du en fantastik rymd på bänkskivan och plats bakom skåpen att dra el/vatten/avlopp.
 
  • Gilla
corre och 2 till
  • Laddar…
Och väggskåpen blir lite längre bak vilket också ger mer rymd. Bra ide Patrik.
 
PatrikElektriker skrev:
Eftersom du endå ska dra avloppet till en placering under diskhon så skulle jag ng fundera på om du skall bygga ut köket lite mer från vägg, ställ alla bänkskåp/maskiner 10cm från vägg, och lägg en 70cm djup bänkskiva på istället för 60cm.

Då får du en fantastik rymd på bänkskivan och plats bakom skåpen att dra el/vatten/avlopp.
Vill du inte köra en specialskiva så kan du bygga upp en liten hylla/kant längst bak, säg 5-10 cm hög och 10-15 djup, perfekt att ställa undan prylar på, så gjorde vi när vi var tvungna att bygga ut en bit från väggen.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
bra ideer, men som ni ser på bilden nedan är det nog dumt att köra 70 djupt med tanke på fönstret.

565630_10151331309563360_1546932920_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är senaste ritning som funkar med avloppet. Inte lika förtjust i detta dock, skulle hellre haft som på första bilden..

580477_10151212534972997_1160573007_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AnneFi
  • Laddar…
Y
Så enkelt, så smart... Lätt att jag hade velat haft lite djupare bänk om rummet tillät det. =)
 
AnneFi
Jag tycker din nya lösning känns mycket bättre :)
 
Den nya ritningen har även fördelen att du slipper en (ful?) passbit på överskåpen.
Har du mycket sol i fönstret vid matlagningstid? Man vill inte bli stekt när man steker ;)
 
Hur menar du?

Passbit lär jag väl ha vilket fall för att gömma bort ventilationröret? :) Om jag inte ska köra med kolfilter fläkt då!

Tror det är lugnt med solen, om inte annat får jag väl dra ner rullgardinen :D
 
På första skissen har du en passbit till vänster om första överskåpet som du slipper på andra.
Tycker andra skissen känns luftigare på nåt sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.