Hej ...
alltid svårt att välja , men här hade jag valt Bosch utan att tveka..
Men har inte Bosch en större såg som sågar breddare plank
Visserligen skiljer det i Watt talet men det skall man inte hänga upp sig på för mycket..
Eti..
 
Mellan dom två skulle jag också utan att tveka valt boschen.
Ryobi står inte högt i kurs hos mig. (Har ingen egen erfarenhet av dom så det är bara fördomar)
Jag tyckte dels den var dyr och sen förstår jag inte poängen med en såg utan slide. Det känns i in värld bara dumt. Man kan såga mycket större saker med en med mindre klinga och slide.
Jag tyckte den verkade dyr. Är du beredd att betala det priset för en såg så skulle jag ju istället rekomendera dig att köpa en bosch gcm 8s
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=253336
Specarna för kapaciteten är så gott som de samma som för den gröna du länkade till, men den håller mycket högre kvalitet och är dessutom smidigare i sin konstruktion vilket är bra när man ska flytta runt den.
 
Där är slide på Ryobin med.
"rören" sitter inte bak uttan siter på sidan.
 
Pyro, jag tänkte samma sak angående sliden, men tittade en gång till... och som Gimner skriver så har den det. Lite annorlunda lösning, men Inte helt fel tänkt eftersom den innebär att sågen kan placeras nära en vägg.

I övrigt håller jag helt med dig. Ryobi håller jag inte mycket högre än B&D och jag har haft en PCM8S som åkte ut illa kvickt. Jag hade sparat ihop en hundralapp till och köpt en GCM 8S. Eller ännu hellre några hundralappar till, för då hade det räckt till en 8SJ.
 
Om jag hittar två produkter som verkar likvärdiga eller där jag inte förstår skillnaden så brukar jag helt enkelt välja den billigare.
 
bygga_bo skrev:
Pyro, jag tänkte samma sak angående sliden, men tittade en gång till... och som Gimner skriver så har den det. Lite annorlunda lösning, men Inte helt fel tänkt eftersom den innebär att sågen kan placeras nära en vägg.

I övrigt håller jag helt med dig. Ryobi håller jag inte mycket högre än B&D och jag har haft en PCM8S som åkte ut illa kvickt. Jag hade sparat ihop en hundralapp till och köpt en GCM 8S. Eller ännu hellre några hundralappar till, för då hade det räckt till en 8SJ.
Ok. Fel av mig som missade sliden. Då verkar den ju iaf lite vettigare. Jag likställer precis som dig ryobi och B&D. Med andra ord inget jag skulle lägga pengar på.
Jag har en pcm8s men den är på väg ut. Fick nog av den sist jag skulle gera lister.
Naturligtvis är en 8sj att föredra. Jag tog upp 8s mest för att priset var ungefär samma som dem som TS redan övervägde.
Själv har jag dragit lite på det för jag skulle vilka se deras nya (8slj eller vad det nu var) också innan jag köper.
 
pyro skrev:
...Jag tog upp 8s mest för att priset var ungefär samma som dem som TS redan övervägde.
Själv har jag dragit lite på det för jag skulle vilka se deras nya (8slj eller vad det nu var) också innan jag köper.
Japp, jag är helt med dig. Tog mest upp 8SJ för att jag själv hade valt att lägga till några hundringar för mjukstarten (har en 8S idag och hade välkomnat funktionen). Det kokar nertill en budgetfråga... som med mycket annat.

8SJL verkar hamna några tusenlappar norrut, åtminstone initialt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1589467
 
bygga_bo skrev:
Japp, jag är helt med dig. Tog mest upp 8SJ för att jag själv hade valt att lägga till några hundringar för mjukstarten (har en 8S idag och hade välkomnat funktionen). Det kokar nertill en budgetfråga... som med mycket annat.

8SJL verkar hamna några tusenlappar norrut, åtminstone initialt: [länk]
Frågan är ju då vad TS budget är? Men den verkar ju stor nog för att räcka till en blå bosch. Och då skulle det för mig vara det självklara valet.

8sjl tyckte jag nog personligen verkade lite saftigt prissatt. Har svårt att se att den skulle vara så myckey bättre så den motiverade det priset. Men den kommet säkert sjunka en del i pris efterhand när fler handlare får in den.
 
budgeten är runt 3500kr.

8s ligger ju för samma pengar som ryobin kanske får titta på den med lite nogare.
bosch är ett välkänt märke med ju.

hur lång granati lämnar bosch?
 
3 års garanti på blå bosch om man registrera produkten på deras sida
 
Gimner skrev:
Hej!
jag står och väljer mellan två kapp och gersågar och vet inte vilken jag ska välja!

[länk]

[länk]

villken skulle ni välja?
Ingen av dessa, satsa på en blå Bosch eller en Dewalt istället. Då har du en såg som du kommer att bli nöjd med.
För att spara en slant så titta på att köpa i UK istället för här.
 
Ryobi, nej för tusan.
Bosch är bättre.
Men jag håller med föregående talare och köp en DeWalt istället.
 
är det så mycket biligare i UK istället för att köppa här i sverige?

Hur blir det med garanti och sånt?
 
Akahigi
Gimner skrev:
är det så mycket biligare i UK istället för att köppa här i sverige?

Hur blir det med garanti och sånt?
Garantin funkar nog iaf på Bosch. Köper man från Tyskland blir det rätt sladd osså...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.