Tänker bygga ett enklare garage till våren, så här ser offerten ut.

Som ni kan se är det inga portar med men jag ska få ett pris på två portar typ enklare, och här ska paddas ett grusgolv, nu har jag blivit avrådd att använda stenmjöl för det ska skita ned något otroligt typ under skor och till bilar.

• Grund: mGjuten kantbalk (30cm bred 20cm hög )inkl armering med ett varv murad lecasten(15cm )på.

• Byggnation: Stomme 45x120mm (60cm cc) . Grundad ytterpanel(mälarpanel 21x145) samt foder,knutar,vindskiver.Vindväv bakom ytterpanel. Två st 2 glasfönster 1 luft obehandlade. Isolerad förråds dörr 9x21 Obehandlad.Förberedelser görs för att det ska gå att montera 2 st garageportar i gaveln . Mellanvägg reglas upp ( inga skiverpå den ingår ) Takstolar 27 gr tillverkade i vinnersjö (8 st) monteras. Därefter undertaksduk ,takreglar ,betongpanner , vind-skiveplåt samt hängränner stup. Takfotsinklädnad. Byggställning .Kunden är med då väggblock reses samt vid montering takstolar.

• Garageportar ingår ej. Kunden tillhandahåller byggström. Ev byggavfall tar kunden hand om.

• Pris inkl moms 138 000kr. ( Garage+ grund 76 000kr + Arbetskostnad +fraker 62 000kr )

• Pris för att få invändig takhöjd 3m +11000 inkl moms för material o arbete. Grus 8-16 + stenmjöl inkl frakt för inv läggning. pris 5000inkl moms. Tillkommer kostnad för maskin att bära omkring materialet + padda . Kanske du har nån granne som har nån lastare.

• Nytt totalpris inkl moms 154 000kr.

Ja vad säger ni, några synpunkter?

Med vänlig hälsning, Tommy
 
peternicklas
Jag hade gjutet en sula direkt. Skönt att ha ett riktigt golv om man ska göra något med bilen.
 
Det ska ju bli ett garage, som mest kommer att ha båten där på vintrarna, men det är ju klart att lite småpul lär det väl bli där.
 
Ja definitivt gjuten platta även om garaget är av "enklare" typ. Sedan så skulle jag bygga så att det går att konvertera om till varmgarage om någon vill göra det någon gång i framtiden.

Hur stort skall det bli?
 
6,5x8,5
 
Det var rejält.
 
Då kanske offerten är ok då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.