Jag har en sandfilteranläggning till min badtunna. Efter att ha glömt pumpen ute full med vatten så frös pumphuset sönder.

Sprickan är väldigt liten och har ingen betydelse på konstruktionen men det läcker vatten. Kan någon tipsa hur jag lagar pumphuset på bästa sätt. Pumphuset är i plast (PVC).

Min tanka är tex polyster eller liknande. Det räcker förmodligen att man kan lägga en sträng över sprickan men man vill ju att det ska hålla.

/Anders
 
Har lagat mycket saker med araldit, behövs det extra styrka så går den att armera mad gasbindväv. Termostathuset på en golf härdade jag på låg temperatur i ugnen, vet dock inte om lagningen håller ännu då bilen inte är i min ägo, men det höll ett år. Jag hade slipat en liten v-fog i sprickan och sedan fyllt med araldit.
 
Araldit har jag aldrig provat, däremot så har jag hittills bara stött på ett enda tillfälle där PL400 inte överträffat mina förväntningar.
Det var när jag, i desperation, försökte fylla ut ett par grova repor under snowboarden.
Det behövdes bara 2 åk för att nöta bort lagningen:)
 
Våra glasfibertekniker använder Araldit tvåkomponents lim i jobbet. Vet inte exakt vad den heter men den blir sjukt stark när den härdat.

Det är förövrigt vingar till vindlraftverk som lagas. Det håller alltså för en del belastning :)
 
Lödkolv?
 
Efter att ha besökt 2 st firmor som säljer limprodukter av högre kvalite. Båda säljarna var otroligt skeptiska till att lagningen skulle fungera trots att de var säljare.
Blev till slut Plastic Padding. Slipade kletade på en lagom fog och lät torka i 2 dygn. Testkörde igår utan en enda droppe läckage. Riktigt skönt. Ni går poolpumen och barnen är nöjda. Sommaren är räddad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.