Halloj igen...

Undrar vart jag kan hitta deras våtrumsmattor, plastmattor och tapeter någonstans. Märke och prisgrupp?

Skulle vilja se bilder på det uppsatt om någon har!

(har kollat lite på de första sidorna på hemsidesträngen, men tycker att det är en rörig sträng med uppdateringar o prat. Synd att det inte bara är adresserna och vilken husfirma man bygger med :-/)

Tack så länge ;)
 
För ett år sedan var det Boråstapeter, borosankollektionen som ingick....
/aja
 
I våtrummet också?

Vet ni prisgruppen?

Tack...
 
Jag är också väldigt nyfiken! Boråstapeters kollektion finns ju på nätet, men vilka våtrumstapeter och vilka plastgolv gäller det?

Har sett i forumet att många väljer grått plastgolv - ni som byggt: finns det inte att välja sådant som t.ex. ser ut som trä? Vi har sådant i köket där vi nu bor och det ser verkligen ut som ett vanligt laminatgolv! Superbra... då behöver man inte oroa sig för t.ex. skarvar som reser sig efter vattenspill.

//Jenny

 
Kommer inte ihåg vilken våtrumstapet eller våtrumsmatta det är... Skall Se om jag kan hitta.
Plastmatta vet jag inte. Vi har Kährs trägolv i hela huset.
 
Vi valde att ha två delad tapet i vardagsrummet och i köket (utan någon bård) detta var ett misstag. Älvsbyhus har nämligen "antagit" att man ska ha en bård om man väljer två delad.
Idag så skilljer det ca 1 cm mellan våderna, samt på ett par ställen så ser man spånskivan bakom.

Så om ni väljer utan bård, skriv då ned att ni inte tänker ha någon bård.
 
Tapeter som går att välja utan tillägg är Borås-Borosan-kollektion 05-06, som kom precis ny i mars. Riktigt OK tapeter faktiskt jfr med den tidigare kollektionen. Sedan kan man som tillval välja från Borås ur kollektionerna Colorit, Moment V, Arom samt Effekt. Tillvalstapeten kostar 42 kr kvm.

När det gäller våtrumstapet var det Dungen Våtvägg. Färger ljusblått,ljusgrått,ljusrosa,ljusbeige!!!

Golvet var Armongstrong Våt elit. Om jag kommer ihåg rätt samma typ av nyanser. Alla svagt melerade.

Helt klart inte särskilt snyggt och modernt.

Vi har löst det så att vi valt den ljusgrå mattan i lilla toaletten (vi bygger ett Tyr) samt tvättstugan. När det gäller väggarna har vi endast valt våtrumstapet för tvättstugan (den går inte att välja bort då vattnet provtrycks på fabriken). Vi kommer att måla på denna (det går jag har lång erfarenhet av att måla på våtrumstapeter). Badrummet ska vi kakla själv och tapetsera i lilla toaletten.
 
Tack för alla svar! :D


 
En annan sak jag kom på är ang kakel. Man kan ju inte välja kakel i badrum som tillval hos Ä-hus.
Men kan man få kaklat i kök? Lästa i någon tråd här att det gick!? Någon som vet? Pris i sådana fall?
??? ??? ???
 
Enligt säljaren får man göra detta själv vilket vi tänkt att göra. Samt att skippa plastmattorna, frånsett våtrummen å lägga laminat samt trägolv själva i hela nedervåningen. -105 kr /kvm
 
Härligt att få veta vad som gäller!
Synd att det inte finns så mycket att välja på när det gäller våtrummen, men iom att man får tillbaka 105 kr/kvm får man ju ett litet bidrag till att lägga in sitt eget val själv (eller anlita). Fast det hade ju varit smidigt om det funnits att välja på direkt förstås...
Om någon har bilder på hur deras våtrum blivit med "originalval" får ni gärna höra av er.
 
Yenlinn, tror att du missuppfattade.
Avdraget för våtrum är ca 74:-/m2 och plastmattan är 105:-/m2.
 
Fina bilder! :D

Har ni förhöjt väggliv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.