Lolle skrev:
Du har förvisso rätt att rekvisiten för bedrägeri är just det du nämner.
Fast det krävs väl även att någon förmås till handling eller underlåtenhet till handling och att denne drabbas av skada. ;)

Vart tog "King" vägen förresten. Du har väl inte abdikerat? ;)
 
Alfredo skrev:
Fast det krävs väl även att någon förmås till handling eller underlåtenhet till handling och att denne drabbas av skada. ;)

Vart tog "King" vägen förresten. Du har väl inte abdikerat? ;)
Klart det krävs något mer och i detta fallet finns ingenting att ta på. Än mer imponerad att hävda dolt fel när fastigheten inte ens övertagits av köparen.

Hehe kinglolle kommer från tonårstiden så det var äntligen dags att kallas för mitt sanna smeknamn. Har aldrig riktigt suttit på tronen och ändå blev jag avsatt ;)
 
Ja, varför göra det enkelt för sig, när man kan krångla till det..
Eti..
 
peternicklas
etiol skrev:
Hej Peternicklas
.jag pratar gärna om värme , med värme.
om du står i ett normalt rum som håller ex. 0 grader ..Termometern sitter 160 cm upp på väggen. Du sätter på ett element utan fläkt och när det har gått ett antal timmar så har temperaturen i rummet stigit till ex.. 20 grader på termometern. då har du ca.25 grader i taket ,eller hur.. eftersom all värme stiger och då skall det nu vara enligt dig fortfarande 0 grader nere vid golvet sett efter dom fysiska lagarna .. men nu visar det sig att där är ca. 12 grader varmt ..nu förstår inte jag , nere vid golvet var det ju 0 grader innan och nu är det 12 grader varmt , och all värme stiger enligt dig !!!!!
är detta nu mot fysikens lagar eller hur menar du..
Varm luft sjunker när den svalnar av ,, annars skulle vi ju ha istappar i tårna ..
Mvh
Eti
"Varm luft har lägre densitet och kommer alltid att vara över den kallare luften." Trodde inte jag behövde förklara mer.
 
O
Lolle skrev:
Klart det krävs något mer och i detta fallet finns ingenting att ta på. Än mer imponerad att hävda dolt fel när fastigheten inte ens övertagits av köparen.

Hehe kinglolle kommer från tonårstiden så det var äntligen dags att kallas för mitt sanna smeknamn. Har aldrig riktigt suttit på tronen och ändå blev jag avsatt ;)
Haha har inte ens märkt att du abdikerat :p
Fast jag tror att de flesta tycker du ska komma tillbaks till tronen...:p
 
Om takvärme skulle vara bra borde golvvärme vara svårsålt....
Ang TS fråga skulle jag be säljaren installera en bra LLVP istället....
 
mattetvilling skrev:
Den bästa fördelen med att köpa ett hus med (fungerande) takvärme måste vara att det nog inte finns mögel på vinden :)

Av alla hus vi kollade på var det endast ett utan någon som helst påväxt på råsponten, det var det med takvärme...
Jag håller inte med. I vårt hus hade takvärmen förstört plasten, så fuktig luft kunde tränga upp i taket. Det var visserligen inget mögel där när vi rev taket. Det var bara i två rum som det var plastat, resten av huset är från 30 talet.
 
Här handlar det oförstånd eller rent slarv att inte montera dit takvärmaren på ett riktigt sätt , för då skulle det inte se ut så här som du beskriver .. det är ju inte takvärmaren som är kass utan det är en usel montering.
Viktigt att skilja på detta...
Eti..
 
Nu har jag iofs inte sett monteringsanvisningarna från den tiden, men mer troligt hade man inte klart för sig att plasten skulle åldras i förtid på det viset. I övriga huset hade man först häftat upp ett vitt papper i taket, troligen för att täta så att inte damm skulle tränga ned genom springorna i råsponten (damm från isoleringen), sedan var värmefolien häftad direkt mot det pappret. Pappret var helt opåverkat av värmen. Pappret var ungefär av dagens printerkvalitet, men i remsor på 120cm bredd. Det var skapligt hög effekt på värmen, jag kommer ihåg att jag mätte upp ca 3kw, i ett av rummen som var på ca 16kvm. Men värmefolien täckte mindre än 10 kvm av det taket.
 
hempularen skrev:
Jag håller inte med. I vårt hus hade takvärmen förstört plasten, så fuktig luft kunde tränga upp i taket. Det var visserligen inget mögel där när vi rev taket. Det var bara i två rum som det var plastat, resten av huset är från 30 talet.
Ja det är ju det jag menar, med den strålningsvärmen som går upp på vinden finns det nog inga problem med mögel vare sig plast eller ej, det var som på den gamla goda tiden, ingen plast och varm murstock året runt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.