Då var fundamentet till vedspisen uppmurat och putsat första vändan.
bild-36.jpg
 
Redigerat:
Nu fungerar länken
bild-36.jpg
 
börjat tillsammans med min lillebror att flytta/skottabort sågspån som är på vinden för att öppna upp där och mellan vårat blivande sovrum. det mesta gick att få ner i gamla taket.
bild-37.jpg

nu är allt sågspån borta, dags att såga bort innertaket.
bild-38.jpg

innertaket borta.
bild-39.jpg
bild-40.jpg
bild-41.jpg
 
Kommit en bit längre på övervåningen.
på torsdag börjar vi isolera gaveln.

fickhjälp att lyfta vedspisen på plats, nu ska det muras runt om samt putsas klart så man kan måla framsidan och sätta svart/mörk klinkets på ovansidan som avställsyta bredvid.
bild-42.jpg
 
bild-43.jpg
 
Snyggt bygge! Man blir ju lite avundsjuk på alla maskiner och framförallt den nätta altanen. :)
Måste fråga då jag precis köpt en lika dan led tejp som er, vad använde ni för drivdon?
 
Köpt de flesta drivdon på ebay, 5-10usd stycket. Köpt någon på biltema då jag inte orkade vänta :)
 
Jag har följt ert arbete på huset och måste säga att ni är otroligt duktiga.....har det tagit två år hittills?
Men en sak jag undrat över......när ni skulle isolera golven, vad hade ni lagt i botten där? är det någon tjärpapp som ni har lagt runt bjälkarna? kram Agneta
 
Japp hållt på i snart 2,5 år.Var takplåt vi la i botten, häftade den med ganska stort överlapp. I efterhand skulle jag nog tagit vindstopper duk, då de är större så man inte får så många skarvar (dyrare men hade känts bättre, osäker om det spelar roll i verkligheten :) )
 
  • Gilla
Wagneta
  • Laddar…
kommer närmare ett färdigställande av sovrummet på övervåningen.
gaveln är isolerad, fönstret är bytt, gipsat gaveln satt in tilluftventil och spacklat första vändan.

bild-44.jpg
bild-48.jpg
bild-45.jpg
bild-46.jpg
bild-47.jpg
 
Första strykningen på trätak och väggar
bild_zps8fb73f3c.jpg
bild_zps91140db0.jpg
 
bild_zpsfca18117.jpg
 
Vilket jobb Daniel å va fint det blir!!
 
Tackar, mycket arbete men blir bra :)

hann med och tapetsera en av väggarna igår.
ville ha lite modernare tapeter med färg för att bryta av allt vitt.
bild_zpse2398b51.jpg
bild_zps658c735f.jpg

får se om jag hinner tapetsera nästa vägg ikväll eller om det blir att röja lite på övervåningen och få bort byggsopor.
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.