När jag jämför USA och den svenska versionen av TL260GS så ser jag inga skillnader alls. Är det samma?
DSC kan inte svara på det utan refererar till den lokala grossisten, som givetvis inte heller kan svara på det utan vill
sälja den utan USA i namnet.

PÅ DSC's hemsida finns ingen indikation om att det finns olika versioner av samma enhet.

Skillnaden i pris är enorm om man beställer från USA.

http://www.homesecuritystore.com/p-...net-gsmgprs-dual-path-alarm-communicator.aspx

http://teletec.se/web/9?cid=172&pid=749

http://www.dsc.com/index.php?n=products&o=view&id=142

Någon med mer input?
 
Hej, jag fick ett felmeddelande när jag lade upp första gången, så jag laddade om sidan när jag upptäckte det. Kan någon moderator ta bort detta ämne då det är en dubbelinskrivning är ni vänliga
 
Tog bort den andra då jag såg att det var ett svarsinlägg här :)
 
Har någon beställt och testat versionen från USA?
 
Skicka ett mail till dem och fråga om samma enhet fungerar i USA och Europa. Du behöver ju inte säga att du tänker gå förbi den svenske åerförsäljaren.
 
Tänker du använda mobilnätet bör du kolla upp frekvens och signalstyrka så det är samma som här. De använder andra typer av nät i USA.

I övrigt är det nog ingen skillnad.

//Anders
 
Jag har testat att maila DSC teknisk support i USA, de hänvisar till sin svenska disktributör bara ang. frågan.

Frekvensbanden stämmer. Det ser ut som alla specar stämmer. Ändå vågar inte Homesecuritystore.com lova att den fungerar i Europa. De uttrycker sig så här precis när jag skulle beställa:

Also I forgot to mention that the tl260gs-usa is only made for the US. If you want something to contact you personally via the internet I do have a universal module that can be used outside of the US.

With the TL260-GS its has to be monitored within the US they do not monitor out of the US
 
Det är ju fråga om frekvensband och styrka som kan skilja mellan USA och här... det vet alla som köpt en billig trådlös telefon i USA och försökt ringa medan micron är på... :surprised:

I USA ligger GPRS på 850MHz eller 1900Mhz medan det i Europa går på 900/1800. Dock står det ju även på den amerikanska sidan att den stöder Quad-Band (850 MHz/1900 MHz/900 MHz/1800 MHz) så det är ju inte ett problem.

Ethernet och internet är samma mellan USA och EU.

Det som kanske inte fungerar är då deras krypteringar (om man använder det) eller då kringutrustning/tjänster som de erbjuder. Det kan finnas exportförbud på vissa artiklar från USA också p.g.a. kryptering eller annan hårdvara även om likadan säljs utanför USA...

//Anders
 
Eftersom det är Quadband borde det funka, möjligen kan det vara någon skillnad i implementeringen av GPRS.

Beträffande Ethernet så är det givetvis samma, däremot skiljer skiljer det lite i WiFi, där man i USA tex inte använder kanal 12.
 
Låter bra:)

Kanske kan vara värt att testa.
 
DSC:s trådlösa larmprylar skiljer på de olika sidorna Atlanten (bara en ren info)
 
Mats skrev:
DSC:s trådlösa larmprylar skiljer på de olika sidorna Atlanten (bara en ren info)
Visst, men det gäller de trådlösa detektorerna, fjärrar osv. De kör på 433MHz med nån tvist. Detta gäller gsm/gprs.
 
eran skrev:
Visst, men det gäller de trådlösa detektorerna, fjärrar osv. De kör på 433MHz med nån tvist. Detta gäller gsm/gprs.
Japp. Ville bara vara tydlig så att ingen missförstår trådlöst som trådlöst
 
Svenska DSC svarade mig att Firmwaren KAN vara annorlunda mellan USA-versionen och övriga världen. Men det är inget de verkar veta.
 
Hur gick det? Köpte du från USA? Ska byta ut mitt TL-250 till ett TL-260 tänkte jag... Men kortet är ju inte lösbart för pengar i Sverige...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.