Jag har på betongplatta tänkt lägga en platonmatta därpå cellplast 120 mm och ovanpå det golvspånskiva (flytande). Låter det vettigt, någon som har en annan bättre!? ide? Behöver jag ha något mellan cellplast isoleringen och golvspånskivan (mot knirr o knarr)?
 
Undrar lite varför du vill ha det flytande? Jag har aldrig sett den lösningen och det låter lite jobbigt att få golvspånen att fästa ihop till 100% utan ett regelverk.

/Kent
 
Det borde gå bra, det läggs ju trägolv flytande... Så, det går nog bra det. Lägg med god marginal mot väggar så det kan "röra" sig fritt. Var noga med att få ihop skivorna, och använd ett lim som är öppen lite längre än det vanliga sickarlimmet. Typ utelim eller är det vinterlim man använder??? Hmmm Öppet tiden finns att läsa på lim flaskorna.
Ang om du skulle behöva ngt mot ev knirr och knarr kan du ju för säkerhets skull lägga lite lumppapp eller foam emellan.  Testa först och lägg ut några skivor å gå på dem så märker du om det behövs eller ej.
 
Vinterlimmet är bara för att inte frysa i bilen vid köldgrader, för fuktålighet så är det utelim som rekommenderas.

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.