Pierre705 skrev:
Jag förstår hur du menar men bland målare är det ju kutym att lämna kvar oanvänd målarfärg... :confused:
Ja, men inte många målare lämnar utslitna sandpapper efter sig...

Så vad jag menar är att problemet är att du blivit fakturerad för något som varken gått åt eller som du beställt... Dvs det är inte ok i något av fallen, även om det naturligtvis är bättre att lämna kvar grejerna i ditt fall. Men till nästa fråga då... Äger du en tigersåg.? Om inte, hade det känts bättre att ha 2 tigerblad för 200:- liggandes i källaren..?
 
Redigerat:
Adolf skrev:
Om inte, hade det känts bättre att ha 2 tigerblad för 200:- liggandes i källaren..?
Dom flesta skulle nog tycka att det känts bättre att ha dom liggande i källaren eller slängt skiten istället för att ge bort dom till en hantverkare som uppenbart försöker blåsa kunden....
 
jonasz skrev:
Dom flesta skulle nog tycka att det känts bättre att ha dom liggande i källaren eller slängt skiten istället för att ge bort dom till en hantverkare som uppenbart försöker blåsa kunden....
Vet inte hur jag ska formulera mig för att göra mig förstådd...
Har från första inlägg sagt att han blivit blåst... DET är problemet...

Är grejerna förbrukad så är det sopor.
Är grejerna inte förbrukad, debiterade och borta, då är du blåst.
Är grejerna debiterade och kvarlämnade är det lika fel, för inget kunden varken beställt eller kanske ens har nytta av... Ok, visst kan jag köpa att det känns mer ok att åtminstone ha ngt att hålla i för 200:- , men mer rätt vet jag inte om det är...
Möjligen hade det resulterat i en annan formulering av frågan från TS...
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
För övrigt kanske jag använder ordet blåst lite lättvindigt... Kanske räcker det med ett telefonsamtal från TS för att reda ut det..? Kan ju vara ett enkelt misstag helt enkelt...?
Men har TS pratat med firman, och de hävdar att det går åt 2 blad till 2 15 cu rör, ja då är d ju en annan sak...
 
Förstår hur du menar, min poäng är att när man insett att man blivit/riskerar att bli blåst skulle det iaf för min del ge mig mer nöje att slänga bladen/pengarna än skänka dom till den som försökt lura mig
 
Vem säger att det gått problemfritt ? Kan vart tyngd på bladet när man sågade igenom första röret, det slog emot och blev helt snett, fick köpa ett till för att komma igenom ?

Kom inte och säg att du har blivit lurad innan du har talat med hantverkarn, allt kan ha hänt med ett sågblad, vet själv att vissa klarar sig ett bra tag när andra blad har gett vika direkt!
 
I mina öron låter det småaktigt att debitera för sågblad, även om det kanske förbrukats för just det uppdraget. En teori kan ju vara att när rörmokaren handlade gejerna som behövdes så fyllde han på sågbladslagret och det hamnade på fakturan för TS jobb från rörfirmans grossist, och hängde därifrån med till fakturan på jobbet. Jag skulle ifrågasätta fakturan hos rörfirman.
 
Jag fick en sån faktura på ett jobb. Tog ett par minuter att reda upp och han argumenterade inte ens. Den firman rekomenderar jag inte till någon utan att meddela detta.
Synd för dom var riktigt duktiga annars.
 
Förbaskat trams att ta betalt för något sådant! Är hantverkare själv och har aldrig tagit betalt för något sådant. Är man på små uppdrag/jobb och har använt några skruv av lite olika dimensioner, kanske några plugg, lite lim och någon vinkel kanske brukar jag ta betalt för förukningsmaterial för 175:-.
 
verktygsgurun skrev:
Förbaskat trams att ta betalt för något sådant! Är hantverkare själv och har aldrig tagit betalt för något sådant. Är man på små uppdrag/jobb och har använt några skruv av lite olika dimensioner, kanske några plugg, lite lim och någon vinkel kanske brukar jag ta betalt för förukningsmaterial för 175:-.
Pinsamt att ta betalt för slitage på morakniven!
 
Det var det dummaste jag hört! Lämnar eu bilen på verkstad och betalar för verktyg som går sönder också?

Finns väl något som heter slitage och det räknar man väl ändå in i sin timdebitering? Räcker väl att höja timpriset en krona.

Och så undrar hantverkare varför det finns så många skeptiska och sura kunder. Jag säger då det.
 
Lugna o fina nu inget att hetsa upp sig över ;) TS har blivit blåst på 200spänn, so what? Det är ju bara att ALDRIG använda den firman igen eller rekommendera dem till någon. 200spänn gör väl verkligen till eller från.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.