Snedkerbogen I - II. Maskinsnedkeri - Møbelsnedkeri - Bygningssnedkeri

Jag har båda banden av Snedkerbogen. Är du möbelsnickare/ finsnickare och/ eller byggnadsvårdare känner du nog till dessa referensverk utgivna 1958 av RASMUSSEN, WILLY & C.J. VIETH-NIELSEN
Inbundna band i fint skick komplett med fanérprover. Dessa böcker beskriver allt från träslag, fuktkvoter och torkprocesser, till sammanfogningsmetoder för möbler, fönster, spröjs, dörrar, spegeldörrar. Även maskinsnickeri, måttgivna ritningar för möbler och inredning, byggnadshantverk osv osv. Över 900 sidor
Dessa böcker är svåra att få tag i och finns i princip bara på några få bibliotek och ett par danska antikvariat. Utgångspris på antikvariat är ca 3000 SEK

Jag begär 2000 SEK och bjuder på frakten inom Sverige men kan även skicka till inom Norden mot fraktkostnad. Böckerna finns i Falun. Maila i detta forum eller på esbjorn@dalectro.se eller ring mig på 023-161 41 kvällstid eller 070-795 88 72 dagtid. Mvh/ Esbjörn

snedkerbogen1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
snedkerbogen3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
snedkerbogen4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
snedkerbogen2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är detsamma som de svenska "Hantverkets Bok" ?
Finns för Snicker, mureri och textil. Verkar innehålla precis allt !
 
Redigerat:
Jag har bläddrat i "Hantverkets bok -snickeri" en gång i tiden också men det är inte samma, det är mer faktaspäckat och mer ritningar osv i "Snedkerbogen"
 
Hej. Jeg vil gerne købe Snedkerbogen i 2 bind. Bor i Danmark, men har familie i Sverige. Kontakt mig privat på min mailadresse, tak.
Mvh. Paul
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.