Mikael_L
En sådan här har jag använt för att väga upp allt fix, fog, (flyt)spackel, och vatten då jag gjorde badrum, tvättstuga.
http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/matinstrument/vagar/ovriga-vagar/bagagevag-p48613

Fungerade ypperligt, bara att spänna fast en 2x2" med tving på ett bord, hänga vågen i sin stropp där och brukhinken i kroken.
Det enda jag kan anmärka lite på är automatavstängningen, som man inte får glömma bort. Dvs söla inte med att hämta mer bruk eller vad det nu är för då tappar du redan uppmätt mängd. ;)
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Vågen kändes som en smart pryl, brukar annars släpa fram badrumsvågen eller en mindre våg om det är lägre vikter. Det är omständigt, hänga i krok känns praktiskt. Tack för tipset!
 
Mikael_L skrev:
Den här lödstationen tror jag är en vettig pryl och väl värd sina pengar för den som vill ha lödstation, men kommer använda den relativt sällan i hobbybruk.
[länk]
[bild]
Just nu för 119 pengar ... :cool:
2-3 paket kaffe, kan det kallas kaffepengar? ;)

Själv har jag dock en betydligt bättre, en proffsmaskin egentligen. Helt onödigt för mitt lilla bruk. Skulle jag inte äga någon hade jag troligen varit på väg mot Kjell nu. :)
Glöm inte att kolla på hemsidan om ditt lokala Kjell har den hemma, verkar vara beställningsvara på många butiker.
Jag har en sådan hemma, inköpt för ~249:-
De 3-4 gångerna jag, på mitt amatörmässiga sätt, använt den har den fungerat ypperligt!
 
Mikael_L
phl skrev:
Vågen kändes som en smart pryl, brukar annars släpa fram badrumsvågen eller en mindre våg om det är lägre vikter. Det är omständigt, hänga i krok känns praktiskt. Tack för tipset!
Tja, egentligen skulle jag själv tycka det var något bättre att hinken står på en våg, typ badrumsvåg.
Det är aningens aningens pyssligt att hälla ur 20kg-säckar mellan hinkens handtag och kant.

Men att ha en badrumsvåg liggande mitt i bygget hade väl inte varit det bästa, den här lilla bagagevågen har varit bra, lätt att lägga undan i verktygsförrådet mellan användningarna.

Men helt klart skulle en badrumsvåg gå bra, men då ska den väga med högst 100g upplösning med bra noggrannhet.


Sen ska bagagevågen användas inför nästa fjällvandring, man vill ju kunna skryta över hur sat*** många kilo man bar runt på en vecka ... ;)
 
Redigerat:
Skulle handla lite ifrån Webhallen och upptäckte att de har passa på erbjudanden som man blir erbjuden när man går till kassan.

Makita 136-delars borr-/bitsset P-57071 590kr istället för 890kr
Makita 37-delars borr-/bitsset P-90009 249kr istället för 395kr

Det fanns även några erbjudanden på liknande grön Bosch paket, men jag kollade inte hur de låg till prismässigt.
 
Jula har just nu ett mindre verktygsskåp på hjul för en femhundring istället för 900:-. Jag har ett sånt och det är absolut värt en femhundring. Jag har tyvärr inte plats för något större.
 
ÖoB säljer ut saker till halva utförsäljningspriset just nu. Både i Falun och Borlänge har det funnits kvar borrhammare av modell Skil 1743 för 400 kr. Lägsta pris i övrigt verkar vara kring 850:- så det är troligen rätt mycket borrhammare för pengarna.
1346563.jpg
 
FredrikR skrev:
[bild]
99:- st för Bahco snabbtving på Jula.
[länk]

Blir en tur dit imorgon. :)
Kanontack!
Har länge gått och lurat på snabbtvingar, jag kastade mig i bilen direkt jag läste detta och köpte 7st.
De kanske inte är "top notch", men för 99:- måste det ju vara ett klipp.
Det står ju i alla fall bacho, och inte meec på dem.
Inte varje dag man tjänar 1680:- ;)
 
Redigerat:
Synd att det var så lite greppvidd bara.
 
Såg erbjudandet innan inlägget och svängde förbi och kompletterade mina fyra med fyra till, köpte de andra när de hade "julaClub"-erbjudande på 129kr stycket för ett tag sedan.
 
Köpte två tvingar. Duabhuset hade dom för 150 så orginalpriset var aningen högt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.