Y
Räcker ju att närma sig torktumlaren så krymper kläderna.:mad:

Tanken var att hänga både linor och väggställningar i min smala tvättstuga.
Fast blir ju lite trångt om man hänger upp mycket.
Drömmer lite om att även ha mangel.

Brukar köra två maskiner åt gången. Det som funkar i tumlaren körde jag i den.
Resten behövde 14meter lina för att hängasupp tillfälligt i garaget.

Ifall jag sätterupp de två "torklineautomaterna" i mitt befintliga rum så får jag 38meter lina. 19 om jag bara sätter upp en sådan.

Ifall jag offrar en bit av mitt andra rum. Så kan jag sättaupp 9st 2meters linor = 18meter totalt.
Med fördel att kanske kunna fokusera torkeffekten mer i hörnet. Avfuktare blir det, kanske även en fläktkonvektor.

Det andra rummet... Står tomt, vet inte vad jag ska hittapå med den. Finmekanikerrum, förvaringsrum.. något får jag hittapå sen med tiden..

(syns inte så tydligt, men intill röda lådan är ett streck på golvet.. det är en dörr, ut till garaget, är en dörr in till garaget under röda gubben med)
torkrum-alternativ.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är rädd att forumet krymper bilder även efter att man klickat på dom.
Fullstorlek kan ses på: http://i46.tinypic.com/24blpqb.jpg

Vad tänker ni när ni ser alternativen?
 
Redigerat:
Ja Yrrol, det är jätteonödigt att göra ett eget torkrum. ;) Gläd dig istället åt att du har ett helt rum att fylla med allsköns prylar, utan några som helst krav på funktion. Ös på! :)
 
Jag byggde torkrum i mitt förra hus.....saknar det idag......
 
Funderar också på ett torkrum i källaren, vägg i vägg med tvättstugan, men det finns också planer på bastu/dusch där inne så jag vet inte..

Men med 1 barn och kanske fler i framtiden så behövs det mer utrymme till att torka kläder iaf!

Hur ska man ha ventilation i ett dedikerat torkrum?
 
jkarlberg skrev:
Hur ska man ha ventilation i ett dedikerat torkrum?
I mitt hade jag vanlig frånluft från ventilationen och en stor golvfläkt för att cirkulera luften.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.