Jag planerar för att renovera badrummet på landet. Vi har en sk. Grisslehamnsstuga på 54 kvm.
Huset står på plintar och har 20 cm isolering i golv och tak, 10 cm i väggarna.
Badrummet är ett långsmalt rum på 1,2 x 2,8. Idag ligger en plastmatta på golvet och träpanel på väggarna. Jag vill helst ha klinkers på golvet men funderar på ny plastmatta och då skippa golvvärmen som känns som ett måste under klinkers.
Hur skulle ni göra?
 
Till att börja med, gå inte efter hur andra skulle göra, utan efter vad du tycker passar dig bäst ;)
Sen kan du ju alltid ta till dig av andras erfarenheter och argument :)

Jag har lagt ett nåtat teak-golv med golvvärme i vårat badrum så det är kanske vad jag skulle göra.
Klinkers är ju mest för smakens skull. Plastmatta är smidigare ur många aspekter. Golv-värme är ju alltid skönt oavsett golvmaterial, plastmattan är inte direkt varm att gå på den heller IMO.

Sen är ju frågan hur mycket det får kosta, hur mycket ni använder stugan, om ni är där på vintern och vad du tycker det är värt att lägga på den. Klinkers med golvvärme spelar ju i en helt annan division än plastmatta utan vad gäller kostnaden.

Skriv ner allt det du anser vara för resp. nackdelar med vardera alternativet och fundera sedan över vilka delar som är viktigast för dig så har du nog svaret snart ;)
 
Om du skall vara i stugan när det är vinter (läs kallt ute) så är det ganska skönt att ha golvvärme om du har klinker. På sommaren har det ju ingen betydelse med golvärmen.
Kostar ju inte speciellt mycket med golvvärme om du gör jobbet själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.