Beställde Vatettes propp för 15 klämringskoppling men fick något annat. Proppen liknar inte alls proppen på Vatettes hemsida. Vatette är helt slät men de jag fick är spårade. Fungerar dessa ändå till Vatette klämringskoppling?

Vatette propp 1219: http://www.vatette.se/start/produkter/klaemringskopplingar.html



 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har fått VSH-propp, men den funkar i vatette med, det är inte rätt, men man kan göra så :).
Det finns ju regler enl. Säker vatten o så.
Men jag har proppat med VSH i vatette och tvärt om och det funkar.
Med vänlig hälsning, Henrik
 
Tack, då vet jag. Ska plugga en radiatorslinga i ett par dagar så då kan jag vara lugn:)
 
Krilleman
Är det tanken att du ska proppa stålrören med vatettes röda och dessa kopplingar?

För om så är fallet går det inte så bra då stålrör 3/8 (10) ska ha 18 koppling!!!

Men du kanske redan tänkt på det?
 
Det är 18x15 kopplingar. Tänkte 18 med Vattetes röda hylsa på stålrören sen ska jag vidare med 15 koppar. På den sidan pluggar jag temporärt innan radiatorn kopplas in. Lite tapet riving och omtapetsering sen upp med den nya radiatorn. Kan jag hålla på utan stress och fortfarande ha varmt i huset:)
 
Krilleman
Med andra ord, dålig observation av mig på din bild! :wow:
 
Puffar liv i denna tråd
Jag har också dessa gsh pluggar.
Vilken sida är ut och vilken är in?
 
Rickard.
B byggeskafram skrev:
Puffar liv i denna tråd
Jag har också dessa gsh pluggar.
Vilken sida är ut och vilken är in?
Vilket håll pluggar ska monteras är ett hett diskussionsämne runt fikaborden (osb det är såklart inte sant) vilket betyder att det egentligen inte spelar så stor roll då tätningsytorna brukar vara symmetriska. Denna plugg skulle jag ha släta delen utåt för det ser rätt ut, VA:s sätter jag andra vägen..
 
Redigerat:
  • Gilla
byggeskafram
  • Laddar…
Jag kan avslöja en hemlighet. Jag är ingen rörmokare men snickare och drar lite rör ibland. Minns att min kompis skrattade åt mig när jag proppade sist. Den där har du vänt fel. Så nu tänkte jag minsann vända den rätt.

Lättare sagt än gjort när man har en låda med Jula, vattete och vsh pluggar
Jag klurade och kikade men visste inte vilket jävla håll dom egentligen ska sitta. Men tydligen kan dom funka åt andra hållet också.
Nu blev det platta pluggar ist.
Men nu vet jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.