Jag har just köpt mig en Gn900se för att spika ytterpanel, lite stomme, spikläkt osv.
(har även köpt en paslode panelnos)

Jag undrar om det bara är makitas gas och spik som passar. Eller om man t.ex. kan köpa paslodes spik och gas kit? Smidigt att köpa dessa kit då de är rätt billiga utomlands.
 
Jag kör just nu med Paslode gas till min och munstycket som följer med Paslonde patronen. Spiken lite blandat, Firmahold (från England), Pintos från Jula och Paslode. Hitatchis gas funkar också.

Firmahold och Pintos är "hot-dip" och som jag förstått det är det smältlim på spetsarna som limmar fast spiken. Ringad 90mm går att skjuta, men är det hårt virke får du slå i sista 5-10mm med hammaren.
 
Var köper du paslodes gas å spik utomlands?
 
Frågan är om det är lönsamt att importera spik, iom vikten?
Woody och Karl Hedin säljer Essves spik, 400-500:- för en förpackning med 1200st 90mm spik sist jag handlade.
 
Jag köpte spik och gas från bla Lawson. Minns inte exakt från vem det var jag köpte Paslode spiken. Kolla med UK shopparna.

Skall väl tilläggas att jag köpte lite allt möjligt samtidigt så även om spiken var tung så var frakten redan betald så att säga. Att beställa enbart spik tror jag inte är speciellt bra affär.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.