Är det ok att fisa i taxin, eller får chauffören slänga ut dig om det är "för illa"?

  • Det är var mans rätt att fisa hur mycket man vill, taxin ska köra mig hela vägen hem.

    5 Röster 26,3%
  • Ingen ska behöva stå ut med vad som helst, fiser man för illa får man finna sig i att bli utslängd.

    11 Röster 57,9%
  • De e ok å fisa hur mycke man vill så länge man bara lägger smygfisar, ljudliga rökare så åker man ut

    3 Röster 15,8%
  • Antal röster
    19
Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Frågan i omröstningen avser vad DU tycker.

Ur dagens GP

Fis orsakade storbråk i taxi

Männen ville ha skjuts hem från krogen, men en av dem fes så illa att de blev utslängda.


Efter en utekväll på Stadt i Lidköping tog männen en taxi hem. De ville ta vägen via McDonalds för att köpa hamburgare, men turen blev inte längre än just dit, skriver nlt.se.
En av männen i bilen fes och rapade nämligen så illa att taxichauffören inte ville köra dem längre.

Då uppstod protester från taxikunderna som hotade chauffören. En 21-årig man sa att taxichuffören skulle "slaktas" och att han inte skulle överleva länge. Dessutom sparkade han chauffören över handen. Sparken träffade så hårt att taxichauffören tvingades genomgå en operation.

De tre männen påstår dock i förhör med polisen att det var taxichauffören som startade bråket och slog och knuffades. Den delen av förundersökningen är nedlagd.
Åklagaren åtalar 21-åringen för våld och hot mot tjänsteman samt för att ha slängt en korg mot taxibilen vilken orsakade skador för 10 300 kronor. 21-åringen förnekar våld och hot men erkänner skadegörelsen, skriver nlt.se.
 
Redigerat:
De är alltid ok att fisa! Men frågan är vad arbetsmiljöverket tycker i frågan...
 
  • Gilla
thomasx
  • Laddar…
En bekant till mig påstår att "allt under en matsked är en fis" och ifall det var fråga om att kontrollmätning var aktuellt så håller jag nog på chauffören. :)
 
Fy fan vojma vad du gjorde mitt nattskift nu! Tur man är ensam i fikarummet när man ligger dubbelvikt på golvet av skratt! :)
 
Kommer det ut nåt annat än gasformigt räknas det inte längre som fis, det är i alla fall förutsättningen för omröstningsfrågan.
 
Jag tror jag nästan röstar på chaffissen.

Det är ju bara kul när man själv släpper en stinkare.
 
? Alternatvien borde vara 1) TS har skapat den mest korkade tråden i BH's historia, 2) TS borde skaffa sig ett liv utanför forumet, 3) Godnatt.
 
Korvgubbe
Äh, sluta va så neggo farsan!

Spontant kan jag hålla med chaffisen, de ska inte behöva stå ut med vad som helst bara för att det råkar vara en "festkväll". Inte fanken hade man fått fisa upp eller spy ned en butik på stan på det sätt som många gör i en taxi, så varför skulle deras arbetsplats och yrke vara undantaget?
 
pbengtsson skrev:
? Alternatvien borde vara 1) TS har skapat den mest korkade tråden i BH's historia, 2) TS borde skaffa sig ett liv utanför forumet, 3) Godnatt.
Inte mindre korkad än att den fångade både ditt intresse och engagemang, uppenbarligen.... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.