bobas skrev:
Jag tycker Toro verkar bra men jag gillar inte tanken med plast på en snöslunga så för mig föll de bort.

Husqvarna vet jag inte mycket om men de ligger inte på plus pga allt strul koncernen och dotterbolag haft med andra branscher så som vitvaror. De som gör dessa prylar är väl iofs inte samma som gör snöslungor men jag är snabb på att döma och litar därför inte på dem..

Andra tillverkare så som Snapper,stiga,simplicity mfl föll bort pga småsaker som elektrisk styrning och plast..

Då var det bara Ariens kvar och de är ju inte billiga i Sverige så jag importerade.

Annars hade jag nog köpt Toro trots plasten.. Och hade jag kunnat motivera priset för en Honda hade det blivit en sådan!
Honda går också bort för mig pga priset.

Jag läste någonstans att Ariens och Husqvarna tillverkas på samma fabrik i USA kan det stämma?
 
peternicklas
Ett allternativ är, om man har en åkgräsklippare, köpa en snöslunga till den. Bytar klippagg. mor en snöslunga.
 
peternicklas skrev:
Ett allternativ är, om man har en åkgräsklippare, köpa en snöslunga till den. Bytar klippagg. mor en snöslunga.
Tyvärr så har jag ingen åkgräsklippare. Bra tips annars.
 
P
Jag har själv goda erfarenheter av Ariens (har en 24 någonting) Eftersom du bor i norr och kan få en del snö skulle jag nog välja ST28 Pro eftersom den har starkast motor och verkar kunna ta djupare snö än de båda andra Ariens-maskinerna. ST30 är nog lite tyngre att hantera än ST28

Jag tror inte att de andra slungorna är sämre, men huskvarnorna verkar lite svaga. Toron är nog inget dåligt val känns det som. En orsak till att jag föredrar Ariens är naturligtvis att jag äger en och inte vill att något annat ska vara bättre :)
 
Sorselebo skrev:
Honda går också bort för mig pga priset.

Jag läste någonstans att Ariens och Husqvarna tillverkas på samma fabrik i USA kan det stämma?
Jag har ingen aning om Ariens tillverkar åt Husqvarna, men jag tror inte det.
 
A
bobas skrev:
Jag tycker Toro verkar bra men jag gillar inte tanken med plast på en snöslunga så för mig föll de bort.

Husqvarna vet jag inte mycket om men de ligger inte på plus pga allt strul koncernen och dotterbolag haft med andra branscher så som vitvaror. De som gör dessa prylar är väl iofs inte samma som gör snöslungor men jag är snabb på att döma och litar därför inte på dem..
Nu är ju Husqvarna skog o trädgårdsprodukter ett helt annat bolag (Husqvarna) än Husqvarna vitvaror (Electrolux), men jag kan hålla med om att Husqvarna gått från att vara bland de främsta i fråga om kvalitet till något svårplacerat high-medium-märke. Men så går det ju sämre för dem nuförtiden också.
 
Det blev en liten Fordson-traktor för 20300kr i stället för en snöslunga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.