Det står en ESB logga på den, som dom också kursade precis;)

Skulle ju kollat upp innan man beställde men ifarten och när vintern kom så blev det lite bråttom, hade dock kvittat nu i efterhand ,
 
Finns det firmor som fortfarande installerar nordic air ?
 
Ja tydligen,.. Fruktansvärt besviken.. Första huset första vintern och kaos med allt ;).

Men skiten åker ut till sommaren varesig ja får pengar tillbaka eller inte ! Inte så ekonomiskt att köra en maskin för "problem" och höga elkostnader..

Den är en Ismaskin när de är precis under 0an ändå har dom bytt avfrostnings sensorer mm mm, ger ingen värme alls under 0an , och väsnas som ett helt kraftverk!

Blir troligtvis någon pelletspanna eller ved panna, veden vore ju fint om man nu orkar med att fixa med ved år ut o år in!

Återstår att se hur de blir!
 
Är inte ESB ett av dom företag som fick flest anmälningar till ARN förra året.... trots att inte ARN behandlar VP längre....
 
men så höga var väl inte elkostnaderna?
 
Kolla upp lite bättre nästa gång innan köp så du slipper mer strul.
 
När en släkting (väldigt nära sådan) erbjuder mig en bra deal och säger att de här är det "bästa" så tycker jag man borde kunna lita på han..

Men vist , skulle kollat upp lite innan, det känns ju ganska dumt nu i efterhand..

Sura i det hela är att inget ansvar tas från släktingens sida och njuter av att han lurat en till den "bra" Dealen!
 
Du vet vad man säger släkten är värst !
 
Jag har hört att Luft-Vatten-VP orsakar mycket problem för andra leverantörer också. Våra grannar här har haft mycket bekymmer med sin IVT anläggning, inte värmepumpen utan "luft delen". Vi har IVT bergvärme och teknikern som har varit här sa att de inte säljer Luft-vatten längre på dras firma utan hänvisar då till andra IVT återförsäljare eftersom de får så många "utryckningar" på dem...

//Anders
 
Som sagt, nu vet vi ju ijte hur stort huset är, men det låter inte i mina öron som en jättehög förbrukning, för ett gammalt hus, troligen med dålig isolering. Visst kanske en bättre pump kan få ned det lite, men knappast så mycket att det motiverar en ytterligare investeringskostnad.
 
Försök att hålla den ren! Rensa filtret och växlaren regelbundet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.