mycke_nu skrev:
Funderade på att bygga en pool för att slippa bada i havet, men det verkar inte vara en bra idé..
Det lustiga är att det är släktingar, däribland farsan som grävt ner järnskrotet här.....
 
När jag grävde lite här hemma så var jag efter en stund i något i metall, några minuter senare hade jag grävt upp en begravd pinnharv. :)
 
Redigerat:
Grävde upp två bilbatterier bakom huset. Mindre intelligent tilltag av förra ägaren.

Vet för övrigt att husets original kakelugnar och järnspisar ligger nedgrävda bakom huset....
 
Förra ägaren till mitt hus hade en förkärlek för att elda sopor. Ibland med begränsat resultat. Paraply, förgasare, startmotor, bilbatteri och lås är sådant som jag hittat som han inte lyckades elda upp helt. Gipsskivor, golvmatta och kakelplattor tror jag inte ens han försökte elda. Det var bara ytligt nergrävt.
 
På tomten till min nyligen inköpta sommarstuga hittade vi mitt bland några planteringar och vackra mossbeväxta stenbumlingar en hög med kasserade eternitplattor under 5 centimeter jord.
 
när vi började rensa upp vår "häck" (typ 5m djup, 50m lång) bakom tomten hittade vi den gamla fasaden på huset efter förra ägaren tilläggsisolerat och bytt panel, gamla vindskivor, några bildäck, en cykel, hinkvis med gammal spik, och annat skräp, allt dolt under ogräs...
 
Jaha, nu är dom här igen och mäter samtidigt som det är en artikel om saken i SvD.

Intressant att kartan i artikeln inte på något sätt överenstämmer med var dom verkligen skannar..
 
Ja, du har upptäckt det som många andra har gjort; när massmedia rapporterar om något, där man känner till hur det verkligen hänger ihop, är det nästan uteslutande så att massmedias rapporter är felaktiga, illa underbyggda och fulla av missförstånd.
 
  • Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Ja, du har upptäckt det som många andra har gjort; när massmedia rapporterar om något, där man känner till hur det verkligen hänger ihop, är det nästan uteslutande så att massmedias rapporter är felaktiga, illa underbyggda och fulla av missförstånd.
Och i vissa fall helt påhittade och lögnaktiga fabler...
 
I synnerhet om det är skrivet av Expressen, GT, eller Aftonbladet. Ett djupt träsk finns förstås också i Se & Hör, Hänt i veckan mm.
 
Göran.W
Hos mig har dom grävt ner ett helt hus :)
Marken sätter sig än efter 10 år
 
Varför gräver man ner ett hus?
 
Mikael_L
Kanske bara vill bli av me't.

Eller ett helt misslyckat skyddsrumsbygge ...? :D
 
  • Gilla
_coffe_
  • Laddar…
Bakom huset finns mitt garage....dessutom massor av bygg matrl och bil/båt delar....8st cyklar i olika storlekar....en vedkap....en betongblandare....en traktor från -46......sedan allmänning/skog.....
 
Bakom finns ett garage, och en granne på behörigt avstånd sedan skog och diverse fornlämningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.