Mikael_L
En bild skulle inte säga så mycket så jag beskriver med text istället:

När jag hade reglat upp de 4 väggarna i friggeboden så vägde jag in dom lodrätt och satt snedsträvor.
När tre sidor var klara så insåg jag att en snedsträva över dörröppningen skulle bli lite ivägen och så tänkte jag plötsligt fatalt fel.
Nu antog jag plötsligt att bara för att tre väggar var strävade så skulle den sista väggen per automatik också bli rak.

Så när all panel var spikad och jag skulle lyfta in dörr och fönster så upptäckte jag alltså att öppningarna var aningens rombformade.
Och det var nu lögn att räta upp väggen. Jag spände en 4 tons bandspännare mot ett träd samt slog med slägga på andra sidan, utan att väggen rörde sig det minsta.

Nåja, jag fick dit dörren till sist, sågade aningen i reglarna på två ställen och nu står karmen kloss mot reglarna på två ställen och omöjliggör korrekt drevning.
Men vad tusan, det är ju bara en friggebod. :cool:
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Körde förbi det här huset häromdagen.
ImageUploadedByTapatalk1356639657.372627.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kreativ lösning!

Ovanför markisen stiter ett regnskydd byggt av ett itusågat rostfritt rör.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
Rörisen var precis här och kikade lite på mitt stundande badrumsbygge och kom med lite kreativa tips - Jag ansåg att han borde få betalt för besväret - Han tycker precis tvärt om. Jag behövde, enligt honom, all hjälp jag kunde få då jag lyckats med bedriften att punktera ett RiR till dusch-blandaren under senaste bygget ute hos kund medelst gipsskruv. :surprised:

Lite heder fick jag dock att jag uppmärksammade att skruvautomaten inte drog riktigt på skruven och misstänkte att det blev lite fel. Plockade ned skivan och ringde rörisen som skiftade innerslang med en gång... typiskt..

Kortfattat - Häcklad tre gånger på ett 20 minuters besök för ETT misstag... Lätt förtjänat!
 
Målade vindskivor en sommarkväll med fet dagg.

Törs jag säga att färgen rann av under natten :).
 
Y
Jag tänkte fel när jag skulle montera de nya vindskivorna så dessa hamnade onödigt upp och ser smått mupp ut.
Funderar på ta loss plåtarna sen till sommaren och cirkelsåga bort några cm.
Fast ser att fler villor har det såhär så får se hur det känns till sommarn. :)
 
  • Gilla
237
  • Laddar…
Gjorde bort mig med vindskivor jag med, både taket och huset är ju snett och vint så jag försökte hitta någon jämkning dem emellan. Jag valde fel... :)
Säger som Yrrol - till sommaren... Vilket år däremot lämnar jag osagt!
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
vojma skrev:
Körde förbi det här huset häromdagen.
[bild]
Kreativ lösning!

Ovanför markisen stiter ett regnskydd byggt av ett itusågat rostfritt rör.
Vad är det där tvärsöver längst upp, är det en infravärmare för cirkustält eller?
 
Det är det som är markisen...
 
Eftersom jag aldrig gör några fel 😳
så bidrar jag med en liten iakttagelse från gårdagen. Ett par plusgrader och en man målar finishen på ett garage?!
Nåväl, själv hade jag lite otur när jag tänkte i samband med klinkerläggning😖 missade att jag skulle ha dubbellimmat mina stora plattor. Byter nu bit för bit.
Håller
 
D09
När jag monterat våtrumsfolien innan klinkern så besökte jag hornbach.... Upptäckte av en slump att det fanns olika lim hos cascos... Hade läst fel i bruksanvisningen... Så jag åkte hem... Svor och ryckte upp allt på golvet...Gjorde om... Tur att klinkern inte var monterad.

Eller när jag skulle montera golvvärmeslangen till hallen/ loftet... Hade monterat / limmat plåtarna och monterat dit slangen med hjälp av pappsen och morfar... Då veckar jag slangen det sista på returen ner mellan bjälklaget... Svor... Slet upp allt... Gick ut, kastade min pannlampa i backen och svor ganska bra... Då kommer min sambo och hälsar på ha ha pinsamt...

Skulle flytspackla badrummet... Allt såg så fint ut tills jag skulle pilla i det en sista gång... Svor... Pillade lite till... Svor mer... Slipade ner och flytspacklade om.... Märkligt hur flytspackel kan torka på ett ögonblick ha ha
 
Redigerat:
  • Gilla
phl
  • Laddar…
Nästa gång du veckar slangen, räta ut slangen och ta fram värmepistolen...... Voila!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
I ett hus jag var och tittade på:

44FQ0S4PRI079KI2_44JBO7H5A98PCM2S.JPG

Kreativt med siliconsprutan...
 
Redigerat:
...för att inte tala om den fina installationen av handdukstorken...
 
Fönstrets placering i ett våtutrymme är ju inte det bästa heller. Skulle vara kul att höra mäklaren försöka försköna det huset med sina väl varda ord.

"Spännande (elen) utformning som byggts riktigt gediget (fogen). Vid vanligt använde så kan man få en glimt av besökare som kommer, och vid städningen får man en härlig utsikt."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.