Tjena,
Skall platsbygga ett badkar i mitt badrum och mina vanliga snickare säger att dem helst inte vågar sig på det då dem inte gjort det tidigare.

Jag är alltså på jakt efter en firma som kan hjälpa till att platsbygga ett badkar. Tanken är att det skall se ut lite som betong, så kan antingen vara gjutet eller leca block och sedan bara bruk utanpå. Enda tanken är att det skall se grovt ut och att det som sagt blir platsbyggt efter nuvarande väggar. Formen är inte heller den speciellt svår, utan samtliga vinklar är 90 grader, inklusive inuti badkaret.

Har haft svårt att hitta företag som gör det genom att söka på Google så tänkte höra om någon här gjort något liknande jobb hemma och kan rekommendera någon i Sthlms området som kan utföra detta typ av jobb?

Är evigt tacksam för tips.

Svara här eller maila: emilestjernlof@me.com

Tack på förhand!
 
Om badrummet är "fukttätat" och denna konstruktion enbart skall byggas så är det kanske ingen badrumshantverkare/plattsättare du behöver. Speciellt om du inte skall kakla in badkaret. Tänk på korrekt avrinning mot golvbrunnen, inspektions galler.

Kanske du kan höra med: Hansför AB, Stockholm De har jobbat med diverse saker hos oss (dock inga inbyggda badkar). Men de är justa, noggranna och bra. De bygger även badrum, men snickrar också. Finns söder om Sthlm.
 
Jag såg en liknande variant men en pool. Kan sidan heta poolforum? Titta där. Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.