Jag ska tapetsera om i trapphuset mellan 1:a och 2:a våningen. Det är ju några meter upp till taket så det blir lite svårt att nå upp utan någon form av ställning. Vad finns det för lösningar så att man når upp till taket? Kan man hyra någon specialställning för detta? Skriv gärna vad ni har för idéer.
 
Hej,
Även jag står inför detta dilemma...
Hur når man upp?
Finns det nåt man kan snickra till och hur i så fall?
Finns det ställningar för uthyrning?
Hur har ni andra gjort?

// Fia
 
Hejsan!
Jag skulle försöka få tag i en bänk med reglerbara ben om jag var du..
Jag kan tyvärr inte tipsa om var man får tag på en sådan.. men ni kan ju fråga runt! Den jag såg verkade stå stadigt i trappen (men det kanske beror på vilken sorts trapp man har!?) .. de justerade benen efter trappen så att säga.. så de stod på "ett bord"..

Hoppas ni hittar någon lösning! Lycka till!
MVH Sandra

Edit: Alltså genom att benen var justerbara... så kunde de göra "bordet" plant nog att stå på och nå bättre...för målning/tapetseringen...*gah det här var svårförklarat*
 
hyr en ställning av cramo eller en ställningsfirma.
 
Det var av denna anledningen vi valde att måla vår trappa för att slippa balansera med döden ;D ;) Jag vet en del som reglat upp i väggen och byggt en provisorisk avsats som vilar på en regel i väggen och med stödben i trappan, så man kan stå högst upp och sen flytta neråt. Men annars är det kanske cramo har som någon skrev.

Lycka till! :)
 
Vår snickare har spikat en liten ramp av spillplankor på en kvart :surprised:. Den var solid och stabil och täckte 3 trappsteg. Det fanns en tvärrbit som bromsade att stegen glider av.
Har tyvärr ingen ritning men platformen var guld värd och ligger kvar i huset som har andra ägare nu. Kanske någon annan vet hur den ska se ut? Lika bra att ha en sån platform liggande i huset för framtida trappjobb också :).
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.