Till vår blivande altan så lutar det åt att trappan hamnar där det är ca 2 meter från trall till gräsmatta.
Hade en tanke att göra en u-trapp, annars blir ju trappan väldigt lång.
Söker inspiration för lång trapp ingen som har bilder eller bra förslag att visa/beskriva :D
 
Hej!

Du skulle kunna göra trappan bred, kanske lika bred som altanen. Då kan man använda den som sittplats - läktare till ljumma somrars kubbtävlingar - och med plats för större krukor för örter och växter.

Calle
 
Jag såg några bilder där man byggde en mycket lång trapp, men man hade en avsats mitt på vilket gjorde att man inte upplevde den så lång och smal.
 
Jag skulle satsa på att dela upp trappan med ett stort vilplan, kanske stort nog för att kunna ha en solstol med prasoll på vilplanet. Kan ju bli lite lä osv. Sedan skulel jag nog också överväga om inte dte går att bygga upp marken en del så att man kanske har 2 trappsteg i sten eller liknande på väg fram till trappan. Allt för att bryta av.

En fördel med vilplanet, är om man kan bygga det utefter hela altanens längd är att altanen ser inte så uppstyltad ut.
 
Vi har just avslutat vårt altanbygge. Över 160 kvm altan med en över 5 meter bred trappa som just är två meter hög. Ser ut som en kyrktrappa. ;)
Skithäftig men bryter säkert mot någon god-smak regel. ;D

mvh
David
 
Hmm inga dumma ideer.
Funderar skarpt på att lägga en kulle brevid (ca1 ned)som man kan bygga trappa mot sedan bygga en stentrapp (granit kanske) sista metern.
Jag e ju inte me i Kyrkan.... ;D ble billigare så. men

Dräggel...LOL... ingen som har bilder å delge. ;)
 
David skrev:
Över 160 kvm altan med en över 5 meter bred trappa som just är två meter hög. Ser ut som en kyrktrappa.  ;)
Oj, imponerande! Du har inte en bild på detta? Blev lite nyfiken... :)
 
Du har ett meddelande.

mvh
David
 
Jag vill oxå se en bild på altanen
 
Då får ni ge er till tåls några dagar då jag inte har några bilder just nu. Mailar er i slutet av veckan.

mvh
David
 
Det låter hur snyggt som helst.
Har du lust att skicka bilder till mig med?

Soliga häls Niclas ::)
 
hmm funderat lite
att göra en trapp med avsatsplan innebär att jag först får bygga ut 2 meter sedan ett plan. känns lite konstig nu när jag lägger in det i Cad
Ingen som sett någonstans en spiraltrappa byggd i tryckt virke ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.