Har hittat en lynx -07 600 hos en handlare i inlandet som gått ca 1000mil ä det farligt att handla den?
 
Skoter eller fyrhjuling?
 
Skoter då
 
Kan ju vara en del att byta i motor då. Eller är det gjort redan?
 
Vet int så mkt om maskinen.....men med dom där milen borde de va bytt en del grejor kan man tycka
 
Eller så är det dags att byta allt.

1000 mil på en skoter är ganska mkt, ungefär som 20.000 på en bil.

Jag vet av skotrar som har skurit efter 18 mil men även dom som har gått 1500 utan större ingrepp.

För att köpa en skoter som gått 1000 mil så vill jag nog se kvitton på påstådda reparationer om inte priset är riktigt lågt.
 
Va är de för lynx? 1000 mil är en del, men skicket och priset avgör ju, vilken motor är de?

Som alltid när de gäller motor köp så är de en chansning, tidigare ägare är de viktigaste, bli dock inte förvånad om den skär inom kort, ifall den inte är omhändertagen
 
Är det bara jag som tycker det verkar vara sjukt kort livslängd på snöskotrar? Verkar ju vara helt sjukt högt slitage på dem, hur kommer det sig?
 
Att skotrar slits är inget konstigt, 2 takts motorer behöver omvårdnad och kärlek, men rätt förare och ta hand om grejerna så håller dem i flera år, sätter du en fartglad ungdom på en bil, motorcykel, skoter eller vad som helst så är de bara en tidsfråga innan de går sönder, om de inte underhålls !
Köper man en touring skoter för pimpel fiske, servas varje år, så ska du se att den håller i många år!

Dessutom så inbjuder ju skotrarna idag till vårdslös körning! De är ju sjukt kul ;)
 
Den som har provat att dra runt en skotermatta för hand inser vilket oerhört motstånd motorn måste övervinna bara för att röra sig framåt. Lägg sedan till att skotern ofta används i obanad terräng och kanske med tillkopplad kälke så är det konstigt att dom håller så pass bra som dom gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.