Oss lurar du inte! Den där har du inte gjort själv! ;)
 
Alfredo skrev:
Oss lurar du inte! Den där har du inte gjort själv! ;)
Det uppfattar jag som en komplimang.:beer:
Bildbeviset som styrker upphovsmannen finns i form av en dia-bild (annalog som ni säger nu för tiden).
 
Redigerat:
Jag jobbar på en pall i ask nu som inte är klar och det är inte helt säkert heller att den blir snygg men det börjar likna något i alla fall. Om ni vill se hur den görs kan ni gå in på min blogg http://snickeri.questmedia.se/category/mobler/pall/
DSC_1834.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förresten är det nog dags att sopa golvet...
 
Redigerat:
  • Gilla
joazi045 och 5 till
  • Laddar…
Kul rolcar! Intressant konstruktion
 
Väldigt fin!
 
SNYGGT! Och väldigt kul att jag har hittat till din blogg :)
 
Verkligen snygg. Det gäller att fogarna blir starka.
Vad kör du med för lim?
 
Det gäller verkligen att fogarna blir starka så jag försökte vara väldigt noga med att få perfekt passform på tapparna. Jag använde vanligt vitt trälim, jag har för dålig koll på vad som är starkast och håller längst men eftersom fogarna var så tajta så tänkte jag att jag inte behövde epoxy. Om jag blir nöjd med möbeln så kanske jag förstärker med några runda pluggar så att det får lite mer stabilitet, övre fogen fick faktiskt det i och med att sitsen sitter med träplugg och de gick igenom båda styckena. Fogen vid benen får styrka genom att den är väldigt tajt i höjdled och tappen är nästan en tum lång.
Kommer kanske ändå bara låta små lätta människor sitta på den...
 
Kul pall, egen design?
Kul att se din blogg oxå. Blir nyfiken på din hyvelbänk, finns den dokumenterad någonstans?
 
Designen är ganska snodd från den här
Clipboard01.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

men jag har gjort träsits och bara haft de bilderna att titta på. Min pall är ju åt mig själv och inte till försäljning så jag tycker det är okej att låna lite då.
Jag dokumenterade inte bygget av hyvelbänken men lite finns på den här tråden http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/197719-borjat-med-banken-nu.html
Annars kan jag verkligen rekommendera http://thewoodwhispererguild.com/ där det finns ett väldigt väl dokumenterat bygge an en roubobänk.
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 1 till
  • Laddar…
Bidrar med ett litet projekt.

En betonglampa. Slår ju inte rolcars pall men den blev klart betydligt fortare ;)
betonglampa.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
amatörsmurf och 3 till
  • Laddar…
Hur har det gått med pallen. Håller den? jag tyckte om designen så jag stål den. Plockade nyss bort tvingarna så jag har inte vågat provsitta ännu.

Sent from my GT-I5500 using Byggahus.se mobile app
 
  • 1356877870737.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
David, snygg pall! Men den ser lite läskig ut att sitta på. Gämfört med dina två föregångare så är de bakre stödbenen kortare än vad sittytan är lång.
 
ronolo skrev:
David, snygg pall! Men den ser lite läskig ut att sitta på. Gämfört med dina två föregångare så är de bakre stödbenen kortare än vad sittytan är lång.
Jag reagerade också på det, risken är att tyngdpunkten hamnar utanför stödytan så fort man lutar lite sig minsta lilla bakåt :(

Men annars var den supersnygg :)
 
Ja vet. Råkade kapa dem lite fel. Ska provsitta i morgon och se hur den är.

Sent from my GT-I5500 using Byggahus.se mobile app
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.