Hej!

Håller på att planera min framtida renovering av lägenheten och kommer då att bygga om det mesta i lägenheten, både hall, sovrum, kök etc och tänkte passa på att uppgradera från min gamla (dåliga) Black & Decker skruvdragare som pallar typ 10 skruv och sen är för trött.

Har kollat runt på en massa olika skruvdragare och det stod tillslut mellan några Bosch-modeller.
Via prisjakt kan ni jämföra dem här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=413951,566034,432453

De kostade på mitt lokala varuhus:
1499:- Bosch GSR 10,8 V2-Li
1599:- Bosch GSR 14,4-2 Li
1799:- Bosch PSR 18V Li-2

Hade först kollat på 14.4an, men efter lite funderationer och kännande så känns både 18V och 10.8V riktigt sköna att hålla.
Bör nämnas att jag har även en AEG borrmaskin med sladd för tyngre jobb.

Vilken av dessa skulle ni råda mig att köpa om man ska renovera om en lägenhet?

Tack på förhand.
Mvh Fredrik
 
Till en lägenhet räcker 10,8V mer än väl. Kolla bara så att det ingår dubbla batterier. Maskinerna säljs i lite olika paket där extra batteri samt LBoxx-låda är add-ons.

Vill du spara ett antal hundralappar så beställer du från Tyskland eller UK.
 
Alla paketen som såldes var med dubbla batterier (känns som ett måste idag) :)
Båda blåa boscharna var i papp-kartongar, inga LBoxxar. Dock så var den gröna i lite fräsigare låda, med lite småtillbehör, borrar, bits och extra låda under som man drog ut.

Och det är för mig smidigare köpa i lokal affär än att beställa från utlandet. Tycker att det lilla man sparar i kronor istället bara blir jobbigare i längden.
 
Personligen tycker jag 1500 för GSR10.8V är lite dyrt. ICA MAxi brukar sälja GSR18V för 1599 i kartong och det är mer prisvärt.
Att påstå att det är jobbigare i längden att beställa på postorder förstår jag inte, det enda som kan uppfattas som jobbigt är att man måste vara hemma när paketet levereras. Därefter vet ju inte skruvdragaren om vart den kommer ifrån och funkar lika bra oavsett ÅF.:)
 
Nimajneb skrev:
Personligen tycker jag 1500 för GSR10.8V är lite dyrt. ICA MAxi brukar sälja GSR18V för 1599 i kartong
Och ibland har de till och med haft den i L-Boxx. Har dock ingen aning om det erbjudandet dyker upp igen.
 
Nimajneb skrev:
Personligen tycker jag 1500 för GSR10.8V är lite dyrt. ICA MAxi brukar sälja GSR18V för 1599 i kartong och det är mer prisvärt.
Att påstå att det är jobbigare i längden att beställa på postorder förstår jag inte, det enda som kan uppfattas som jobbigt är att man måste vara hemma när paketet levereras. Därefter vet ju inte skruvdragaren om vart den kommer ifrån och funkar lika bra oavsett ÅF.:)
Billigaste på prisjakt är 1439 kr inkl frakt, vilket är 60 kr dyrare då på varuhuset :)
Smidigheten med att köpa lokalt anser jag vara att jag kan snabbt lämna in dem ifall det blir fel, etc.
Men nu tänkte jag denna tråd inte skulle handla om köpa utomlands/lokalt utan snarare vilken modell som skulle vara bäst passad för mina behov. Om det är 10.8V, 14.4V eller 18V :)
 
Som jag skrev, 10.8V räcker för dina behov men priserna du uppger gör det däremot tveksamt, då är 14V ett mer prisvärt alternativ relativt 10.8V. 1200-1600-1800 kr känns som en realistisk prisstege men då det är en GSR18 o inte PSR18 längst upp.
 
Du klarar dig väldigt långt med 10,8V maskinen. Jag köpte makitas 10,8v kit för ett par veckor sedan och är kanonnöjd. Den klarade att blanda fix och fog utan problem dessutom ;) Makita satsen gav jag runt 1700kr för och då är det två maskiner och ena är en slagskruvdragare.
 
Enoksson skrev:
Du klarar dig väldigt långt med 10,8V maskinen. Jag köpte makitas 10,8v kit för ett par veckor sedan och är kanonnöjd. Den klarade att blanda fix och fog utan problem dessutom ;) Makita satsen gav jag runt 1700kr för och då är det två maskiner och ena är en slagskruvdragare.
Jag fingrade lite på den maskinen med. En med chuck och en utan. Den utan kostade 1699 och den med 1999. Kändes inte lika prisvärt, även om det var sköna maskiner. Fördelen där var att då följde det med ett "hölster" vilket gör det lite småsmidigt.
Två maskiner för mindre än priset av en var ju inte så tokigt direkt :)
 
Sitter fortfarande och funderar på om jag ska byta ut den 10.8V som jag köpte igår mot en 14.4V. Svårt val det här. Känns ovant att inte ha något "stöd" under handen när man borrar/skruvar som man har på 14.4V då batteriet och det sitter där under. Känns även som att vikten fördelas lite bättre på 14.4an också när jag ska hålla den.

Ni som har 10.8V, detta är inget som ni stör er på? Vart stoppar ni er 10.8V när ni inte använder den? Den har ju ingen bälteshållare eller nåt sånt utan det blir ju i byxorna man får stoppa ned den när man inte jobbar aktivt med den medan man skruvar?
 
Jag tycker att 14,4v är en bra allroundstorlek, inte klumpig men orkar även med hålsågar och en del tyngre utan att tröttna.

GSR14,4-2Li tycker jag är en bra och smidig modell, lätt men tillräckligt stark för det mesta.

Angående vart man gör av 10,8v modellerna så brukar jag stoppa ner dom i ena spikfickan, funkar både med Bosch/AEG/Dewalt/Hitachi.

Balansen i 10,8v modellerna brukar vara bättre i dom som har batteriet under handtaget som Dewalt och Hitachi, nackdelen är ju då att dom är större.
 
Redigerat:
Nu var jag förbi till varuhuset och det visade sig att 14.4V kostade lika "lite" som 10.8V så jag bytte mig till en 14.4V nu för 1499:- vilket jag tyckte var helt ok! :)
 
Trevligt! :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.