Hej
Badrumsfläkten har slutat starta på fukt utan måste startas på strömbrytare/timer vilket är irriterande. Kan någon säga var sensorn sitter och om man kan rengöra den? Kan nån säga vad fläkten heter?

Vredet för fuktkänslighet är nedvridet till 60%ref vilket är det lägsta.

20120925_073313.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där är en Fresh ur deras X-serie modell HT (med fuktstyrning och eftergångstimer)

Sensorn sitter på det lilla kretskortet och är lite upphöjd har jag för mig. Jag köpte två stycken billigt av en kompis för ett tag sen som gett upp om fuktstyrningen, han hade ändå fått nya på garantin från fresh men inte ens nya funkade bra....
 
mexitegel skrev:
Det där är en Fresh ur deras X-serie modell HT (med fuktstyrning och eftergångstimer)

Sensorn sitter på det lilla kretskortet och är lite upphöjd har jag för mig. Jag köpte två stycken billigt av en kompis för ett tag sen som gett upp om fuktstyrningen, han hade ändå fått nya på garantin från fresh men inte ens nya funkade bra....
Är det den vite lille jävlen i hörnet? 20120924_093740.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Precis, den vita med "galler" på sidan. Det är lite puckad konstruktion för luften kommer inte dit riktigt bra och därför känner den inte av fuktigheten. Men du kan ju prova att blåsa rent till att börja med.
 
Monterade en sprillans ny sådanhär fläkt igår, Men den verkar inte heller fungera. Skit skulle jag vilja kalla det. Det lustiga var att den som satt innan var köpt på biltema ett år tidigare. Och den är identisk med denna från fresh. Och med identisk så menar jag identisk. Även alla nuffror som står på motstånd och allt! Skkillnaden är att biltemas fläkt var hälften så dyr.
 
Köp en Pax Pasad så är det betydligt större chans att den håller ett tag
 
Ni kan inte dra ned känsligheten mera på den? Har en gammal separat Paxstyrning som påverkas av årstiden och den generella luftfuktigheten- Så vintertid tar det längre tid innan den startar efter en dusch och är man inte långduschare så hinner man ut från badrummet innan fläkten börjar snurra.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.