Hallå!

Jag har nada koll på varken torktumlare eller tvättmaskin, men tänkte höra efter tips!

Tvättmaskin tänker vi en vit, 8kg och frontmatad. Då jag kikar prisjakt så ligger Bosch WAS32464SN i topp!

Torktumlaren tänker vi kondenstumlare , vit, 8kg och frontmatad. På prisjakt ligger en Bosch WTE86362SN som två..

Tänker vi rätt, behövs 8kg på torktumlaren egentligen?! Vi har gärna samma märke för det estetiska! Just Bosch är dock inte viktigt!

Får gärna synpunkter på detta! :)
 
Börja leta efter modeller och/eller butiker som ger 5 års garanti, därefter kan du leta modell
 
Bosch har väl ett års garantisom jag har förstått det. Riktigt dåligt!
 
Tror också på att kolla på garantitiden, har haft Cylinda med fem års garanti och dom har funkat felfritt.
 
Tack för era tips! Verkar inte vara lätt att hitta garantitider då man kikar på Prisjakt, men det är väl inget att skryta med då den bara är 1 år antar jag!

Ska leta efter maskin med 5 år, hade varit perfekt läge nu i mellandagsreatider att inhandla torktumlare och tvättmaskin!
 
Har letat runt och googlat, garantitider verkar inte alls vara lätt att hitta, vilken djungel! :/
 
Har bytt Cylinda (5 års garanti) mot Electrolux (3 års garanti) och är riktigt missnöjd. Missnöjet gäller den här gummibälgen som Electroluxmaskinen har. Med småbarn som bajsar och kräks både här och där så samlas det med tiden en massa äckligt skit där. Ett problem vi aldrig upplevde på Cylindan.
 
lorens skrev:
Har letat runt och googlat, garantitider verkar inte alls vara lätt att hitta, vilken djungel! :/
googla "vitvaror 5 års garanti" så får du upp massor.:wow:
Det verkar framförallt vara ÅF som erbjuder garantin. Elon, Elkedjan, EluxHome, Ikea, Elgiganten etc etc
 
Beltis skrev:
Bosch har väl ett års garantisom jag har förstått det. Riktigt dåligt!
Du har väl alltid två års garanti som konsument? Är ju inget som kan avtalas bort heller...
 
Det finns väll fler faktorer än garantitiden som är intressant. Jag brukar kolla Råd och Rön innan jag köper vitvaror. Det finns oftast rätt aktuella tester av produkter.
 
Nyfniken skrev:
Har bytt Cylinda (5 års garanti) mot Electrolux (3 års garanti) och är riktigt missnöjd. Missnöjet gäller den här gummibälgen som Electroluxmaskinen har. Med småbarn som bajsar och kräks både här och där så samlas det med tiden en massa äckligt skit där. Ett problem vi aldrig upplevde på Cylindan.
Ok, ja även morsan rekommenderade starkt Cylinda! Hennes maskin går och går och hon tror den är 15-20 år gammal nu! :D Kvalitet! (y)

Nimajneb skrev:
googla "vitvaror 5 års garanti" så får du upp massor.:wow:
Det verkar framförallt vara ÅF som erbjuder garantin. Elon, Elkedjan, EluxHome, Ikea, Elgiganten etc etc
Ska testa det, hittat både Samsung och Bosch som har "5 års nöjd kund garanti"-erbjudande på vissa vitvaror för tillfället!

lindejo skrev:
Det finns väll fler faktorer än garantitiden som är intressant. Jag brukar kolla Råd och Rön innan jag köper vitvaror. Det finns oftast rätt aktuella tester av produkter.
Jag har gått med som prenumerant av Råd och Rön inkl. tester för Tvättmaskin och Torktumlare. Vet inte om jag blev så mycket klokare av det dock! De maskiner som ligger bra i testen kostar kring 12-14 tusen och verkar vara för familjer med sjuttioelva barn! ;)

Varför ska det finnas så mycket val när jag inte kan och egentligen inte är så intresserad av varken tvättmaskin eller torktumlare. Men då är jag en sådan som kastar in allt tillsammans och bara kör. Tjejjen har förbjudit mig från att tvätta! :) Skulle bara vilja hitta en bra tvättmaskin, 8kg+ och en torktumlare. *suck*
 
Y
Själv så ångrar jag att jag köpte torktumlare, trots dyrare modell, säkerligen kondens eller liknande. Vad ska man använda dom till, allt krymper och blir förstört.

Funderar på ställabort den och ersätta mot något annat. Återgå till tvättlinor och avfuktare.


8kg, jag trodde dessa skulle vara större än vad de visade sig vara. trots att jag bor själv så kan jag fylla full maskin utan problem.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.