Jag söker ett villalarm som har följande funktioner:
1 : trådbundna komponenter som standard
2 : möjlighet att komplettera med trådlösa komponenter på 868 MHz (t ex måste jag ha rökdetektor trådlöst)
3 : EJ abonnemang central larmcentral med månadsavgift
4 : sms alt mejlnotifiering vid larm till utvalda mottagare (gsm+kontantkort, ska ej vara beroende av wifi-uppkoppling)
5 : tag-nyckelring att larma av/på (lätt för barn)
6 : statuskontroll samt möjlighet att larma av/på via smartphone (gärna en App)

Önskemål (ej krav)
1: trådlös dörrmagnet som tål utomhus (vill skapa en zon på takterass och larma grinden)
2: larmet får gärna vara uppkopplat mot både wifi och gsm parallellt

Har riktat in mig mot DSC och har tänkt att köpa till bästa pris via webben (ev. USA alt UK etc.)

Finns det någon kunnig och engagerad själ som skulle kunna speca exakt vad jag behöver samt tips på inköpsställe? Kan DSC leverera enligt min kravspec? Har de app-styrning till IPhone/Ipad?

Stort tack!
 
Kolla på SPC.
 
Jag har ungefär samma kravspec och kommer satsa på DSC (bygger nytt hus just nu). Har redan köpt en EnvisaLink 2DS för att koppla larmet till LAN (via IP). Mjukvaran kommer jag dock utveckla själv, så tyvärr vet jag inte riktigt vilka möjligheter det finns till t.ex. app-styrning av larmet. Den går ju dock styra genom webbläsaren men det blir ju inte speciellt snyggt.
 
Jag säger som "probeb", kika på Siemens SPC innan du bestämmer dig. De centralerna har allt du önskar i din kravspec och mer därtill.
Det du behöver köpa utöver central och manöverpanelen är larmsändare samt trådlös modul.

Du kan tanka ner smartphone-appen och testa på ett demo-objekt för att få en uppfattning om hur den fungerar.
 
B
finns det någon Android App för Siemens SPC?
Måste man ha deras "trådlösa modul" som tillval för att kunna använda trådlösa mottagare också? är det standard 868 Mhz? eller måste det vara siemens sändare?
 
B
Boan skrev:
finns det någon Android App för Siemens SPC?
Måste man ha deras "trådlösa modul" som tillval för att kunna använda trådlösa mottagare också? är det standard 868 Mhz? eller måste det vara siemens sändare?
Android app är på gång!

Och trådlös modul behövs.
 
B
Någon som vet när Android version av appen kommer?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.