Gott att höra att du är hemma i allefall!
 
Jag blir glad, för jag tycker att det låter på dig som att du känner dig bättre. När man tänker på att fixa i huset så kan det inte vara hur illa som helst ...

I helgen tittade vi på Forrest Gump. Har du inte sett den på länge, gör det. Hade glömt hur bra den filmen är :)

Frågan om stammarna ska du nog prova att ställa under Vatten & avlopp. Här försvinner den i andra diskussioner om bio, hälsa, filmer och Stew :)
 
Glöm inte heller bort att ibland både får och BÖR man tillåta sig att vara arg, ledsen, uppgiven och förbannad. Man behöver få utlopp för allt sånt emellanåt. Det går inte att bara kämpa dygnet runt. Här kommer i alla fall en dos uppmuntrande tillrop. Du är grym, klart att du fixar detta nu! :)
 
Hej igen,

Sitter uppe i gästsängen i stugan som vi har i Lysekil (eller strax ovanför). Fick gå över hit eftersom jag inte kunde sova. Ligger och lyssnar på favoritradiokanalen. Slayradio (http://slayradio.org/home.php) kör gammal c64 musik. Sänds från göteborg och har sänt nu i över 10 år.

Tänkte passa på att ge en uppdatering.
Med sjukdomen i sig självt så är det ganska piss. Nya jätteröntgens nu i december. En som pågår under tre dagar (!), Fast med raster imellan, och man får åka hem för natten. Sedan efter det får vi planera hur vi ska gå vidare. Har runt 10 knölar nu tippar jag på.
Men till det positiva är att jag fått kontakt med en ny läkare, som verkar vara typ psykolog och riktig läkare. Så han är bevandrad i både det psykiska och det fysiska. Han reagerade på att jag var och är så ledsen, samt att jag har så ont som jag har.
Efter ett kortare möte med honom i början av veckan så fick jag prova lite nya mediciner, bara små doser, för att jag inte är van vid dem, men ändå något nytt. Dessa har hittils hjälpt mig jättemycket. Smärtan är "ok". Nu har jag för första gången sedan innan midsommar lust att göra något igen. Har pillat i garaget, fyllt upp kärran med skräp, vi bestämde oss för att åka upp till landet och har tagit oss en jättepromenad idag,

Ska börja bygga en ny tvlösning till vardagsrummet så att jag inte alltid behöver gå ner till biorummet för att titta på tv. Biorummet är underbart, men ibland vill vi bara sätta på bullibumpa och få lite paus från lekandet med lill-korven (sonen, inte frugan, hon har ingen korv).

Sedan så har ätningen börjat komma igång de senaste dagarna också. Den jobbiga bismaken har försvunnit nästan helt, nu är det bara bristen av riktiga smaker samt avsaknaden av saliv som gör det jobbigt. Men idag så har jag ätit både en vettig lunch och en vettig middag. Inga gourme-rätter, men ändå en upplevelse för mig som levt på sötsliska proteindrinkar i 2½ månad.

Har fått nya sömntabletter också som jag inte hämtat ut än, hoppas att de kan hjälpa mig med sömnen också. Men samtidigt så är det ganska skönt att inte vara allt för pigg på dagarna också. Går dagen lite snabbare. Gäller att inte köra bil eller ta viktiga beslut de dagarna jag är trött bara!

Summa sumarun: Inga klackar i taket, men lite lättare på stegen i alla fall.

God kväll :)
 
  • Gilla
Mikazzo och 27 till
  • Laddar…
Hej,

Jag lovade ju att skicka ut en bild när jag åt entrecote med bea för första gången. Så här kommer den :)

Tyvärr så var det inte en jättehöjdare. För mig utan saliv och smak så var den (och tillbehören) både för torra och smaklösa. Så jag fick skölja ner det med mycket vatten. Fick knappt i mig hälften :( Men friskt vågat, hälften vunnet.

Har varit på nya tester och undersökningar. Och får svar på dessa i början av januari. Fick först en tid till nu på fredag. Men vem vill ha ett sådant möte ett par dagar innan julafton? Risk att jag inte kommer gilla det läkarna kommer berätta om spridningen och så. Men jag hoppas att det inte spridit sig mer.

Vill önska alla en God Jul och ett Gott Nytt År!
2013- Here we come!

Mvh

Stefan
 
  • entrocte.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tippen och 14 till
  • Laddar…
Hejar på dig Stefan!!!
 
Man får önska det samma God jul och gott nytt år. 2013 det är ju bara att hoppas att det blir ett bra år för dig, jag hoppas verkligen att skiten inte har spridit sig mer utan helt enkelt får börja ge sig så sakta.
För nu vill vi alla att du fasen ska bli frisk. Kämpa på det är du grym på! Alla vi skickar så mycket tankestyrka vi kan.
Mvh Niclas på biobygget.se
 
  • Gilla
stice och 3 till
  • Laddar…
Skönt att höra att det går sakta framåt. Vi får hoppas att tomten kommer med glada besked och en stor laddning energi åt dig och din familj. God Jul!
 
Hemmakatten
Önskar dig och din familj en lugn och skön julhelg.
 
Har nu fått reda på lite mer.

Jag har en sjukdom som jag inte kommer bli av med, utan det gäller att försöka hålla den i schack. Det är tufft att veta.
Det finns en bromsmedicin, men den vill de inte sätta in ännu. Den är ganska skräpig kan man säga. Många hemska hemska bieffekter, såsom hjärtfel (hjärstopp), tappa huden och massa annat.
De vill inte sätta in den förrän jag nått en viss gräns, vilket jag inte gjort än.

Så får att jag inte ska nå den gränsen så ska de försöka stråla igen. Nu blir det dock ett mindre och snällare område. Så jag kommer inte få samma bieffekter som förra gången. Då förlorade jag all smak och salivproduktion, vilka jag inte fått tillbaka ännu.

Det känns ganska ok ändå, nu vet vi hur det ligger till och vad planen är. Visst är de tufft, och det går inte en minut utan att jag tänker på det. Men, det går väl inte att förvänta sig något annat.

Nu är äntligen avloppet i källaren klart. En av huvudpunkterna i denna tråden. De relinade avloppen och vara klara i förrgår. Hoppas att det blev bra, svårt att se :) Ska få en film på hur det såg ut innan och efter i rören. Ska bli lite spännande på något äckligt sätt att se rören innefrån.
Så nu ska vi försöka hitta energi till att renovera klart källaren. Den är, förutom biorummet, inte vacker. Bara betong och bara väggar. Skulle vara kul att komma igång med snickeriet igen. Har saknat det.

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Tråkigt att höra, men hoppas det ordnar sig och att du kan leva ett så normalt liv som möjligt! :D

Det blir väl speciellt äckligt se filmen på bioduken i ditt biorum? ;)

Lycka till med resten av källaren!
 
Du skriver att det är en sjukdom du inte kommer att bli av med. Nej, kanske inte med dagens kunskap men forskningen går hela tiden framåt! Bromsmediciner och lite jävlar anamma så kan du om några år kanske få visa att läkarna hade fel. Kämpa på!
 
Jag håller med BiFuel. Jag har själv en ovanlig cancerform som de flesta drabbade dog av ... fram tills för drygt fem år sedan då de kunde lansera en medicin som så här långt ser ut att fungera bra, om än med biverkningar. Jag har lyckligtvis en lindrig variant av sjukdomen, med långsam celldelning etc. så jag har inte behövt ta till det tunga artilleriet. Men det känns naturligtvis skönt att veta om den dagen kommer ...
Häng kvar, snickra vidare. Jag håller tummen stenhår för att forskningen ska ta ett språng även inom området för din cancerform.
 
Hej,

Idag fick jag informationen om att en aktiv användare i ett annat forum jag är med i gått bort i cancer. Hon är både akvarist och fotograf. Precis som jag är.
Hennes anhöriga har startat en grupp på cancerfonden för att ta imot bidrag. "Fotografer mot cancer".

För Sonja (som gick bort) är det tyvärr redan för sent, men för mig är fortsatt forskning och utveckling min enda möjlighet.

http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/insamlingar/?collection=2069

Själv har jag just avslutat andra strålningsomgången. Har ganska ont efter denna. Allt är svullet och värker och bultar. Hoppas strålningen gav resultat.

Tack alla för ert stöd.

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
wiseguy666 och 1 till
  • Laddar…
Är inte avundsjuk om man säger så, hoppas att allt går vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.