Kommer du att fira jul med eller utan snö?

  • Jag kommer att fira en vit jul

    20 Röster 83,3%
  • Jag kommer att fira en grön jul

    4 Röster 16,7%
  • Antal röster
    24
  • Omröstningen stängd .
Bara av ren nyfikenhet, kommer din jul att bli grön eller vit...? Nu tänker jag på snö (Y/N) och inget annat :)
Frågan syftar till var du kommer att befinna dig under juldagarna.

Själv kommer jag att vara i Blekinge och snön som kom 1 Dec har smält bort och ingen ny verkar vara i sikte.:|
 
1m snö skulle jag gissa att vi har
 
Här i Norrland har vi galna mängder redan. ImageUploadedByByggahus.se1356066219.590018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snö finns i Skåne också.
 
Vi har väl ca 2 dm snö, det mesta fösvann i regnet som kom förra helgen. Men nu har det kommit lite snö och det skulle snöa hela helgen enligt SMHI.
 
Kommer vara i Huddinge, Tulliunge och Tyresö, alla ligger i de södra delarna av Stockholm.

Här har det legat snö sen 1:a december, så det blir nog en vit jul.
 
ullberg
oobum skrev:
Kommer vara i Huddinge, Tulliunge och Tyresö, alla ligger i de södra delarna av Stockholm.

Här har det legat snö sen 1:a december, så det blir nog en vit jul.
Ska du inte strunta i Tyresö och satsa på Tumba istället ;)

Själv kommer jag hålla mig lite norr om Stockholm och skulle bli förvånad om det inte blev en vit jul

Så: Y

/U
 
I den del av Schweiz där jag ska tillbringa julen ska det vara 10 - 15 grader varmt. Så det lär bli grönt :(
 
Stefan Bengtsson skrev:
I den del av Schweiz där jag ska tillbringa julen ska det vara 10 - 15 grader varmt. Så det lär bli grönt :(
Låter som du ska möta Föhnvindar söder om Alperna...
 
En bit norr om Kalix har vi inget val. I år heller... Hade gärna sett en grön jul dock!
 
Krilleman
Snön faller fortfarande utanför fönstret, verkar aldrig upphöra heller.

Så det blir garanterat en vit jul då hela släkten kommer fira hos oss i år igen!
 
Vi fick ca 60 cm förra helgen och sen har det småsnöat mer eller mindre varje dag sedan dess. Får vi inte en vit jul i år så säljer jag alla mina Makita/Blå Bosch/Festool och övergår till Meec/coTech/Bruksbo!
 
Skottar varenda dag känns det som. Stockholm närförort.

Nackdel: orkade inte skotta fram släpet
Fördel: gipsskivorna jag köpte idag får ligga kvar på taket tills imorgon. Tar ju ingen skada i minusgrader
 
Vit men enligt yr.no skall det börja regna den 25:e. :(
 
Här är det snö iaf och jag har för avsikt att hålla mig i närheten under jul.
Det var jättetrevlig lättskottad snö men sen blev det plusgrader en dag så nu är det sån där isig jobbig snö bara.

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.