Tänkte bara kolla om någon här har en box och tjänsten On Demand från Boxer.

Vår gammla box börjar bråka och funderar på om det är värt att skaffa en sån box, eller ta någon annan.
 
Ingen??
 
Boxer är ett skitföretag som man ska akta sig för!
Iaf enligt min erfarenhet.
 
Så On Demand fungerade inte för dig, vad var det för problemen?
 
Den box för On Demand som Boxer har, Pace DIT8030/13, släpptes för ett år sedan. Jag tillsammans med många andra beställde den boxen och jag skulle tro att majoriteten av dessa boxar skickades tillbaka inom en månad. Make till ofärdig produkt har jag aldrig sett. Om den fungerar idag vet jag inte men den kommer aldrig innanför min dörr mer.
Om du tittar på Minhembio forumet så kan du nog läsa dig till om den fungerar idag.
 
cust3000 skrev:
Boxer är ett skitföretag som man ska akta sig för!
Iaf enligt min erfarenhet.
Har haft Boxer som leverantör i typ 10 år och har inga klagomål på företaget. Det jag ville veta var hur den "nya" boxen är.
 
Jag fick hem en Pace box från Boxer i fredags och installerade den i lördags. Jag har bara provat att se på tv och inte något on demand ännu. Hittills är jag nöjd. Jag har också varit kund hos Boxer i ca 10 år och inte haft några problem med dem.
 
  • Gilla
Missionären
  • Laddar…
feffe6804 skrev:
Jag fick hem en Pace box från Boxer i fredags och installerade den i lördags. Jag har bara provat att se på tv och inte något on demand ännu. Hittills är jag nöjd. Jag har också varit kund hos Boxer i ca 10 år och inte haft några problem med dem.
Hoppas du kan skriva några rader i helgen om den....
 
Haft Pace, Boxer ondemand, ett par veckor nu. Hittills nöjd, tar lite tid att starta upp. Skulle vilja kunna titta på TV4play premium men det går inte, tyvärr. Annars fungerar den till belåtenhet.
 
Ska den inte altid vara igång? :)
 
Moderna boxar går ner i stand-by av sig själva. Min uppfattning av PACE-boxen var att den har för klen processor vilket gör allt långsamt! Nu kan ju optimering av SW hjälpa upp en del av dessa problem men inte alla.
 
Har också fått reklamen i brevlådan, tittade på utbudet... play kanaler kostar extra. 5 och 9 finns inte, ej heller tv3, tv6.

Schemalagd tv är inget som jag längre är beredd att betala för!
Samt att jag skiter fullständigt i vilken kanal som tillhör vilken mediagrupp! Jag är bara beredd att betala till en leverantör, som leverera både kanal 5/9, och tv3/6 (play).
 
Redigerat:
Min box hemma börjar bli gammal å skrutten, så ja ska byta ändå...
 
feffe6804 skrev:
Jag fick hem en Pace box från Boxer i fredags och installerade den i lördags. Jag har bara provat att se på tv och inte något on demand ännu. Hittills är jag nöjd. Jag har också varit kund hos Boxer i ca 10 år och inte haft några problem med dem.
Hur går det??
 
Jag har fortfarande inte tittat på någon "on demand". Det har varit hyfsade filmer på tv. Jag upplever boxen som mer användarvänlig än de äldre modellerna. I tv guiden kan man flytta framåt i tiden genom att snurra på ett hjul på fjärren. Det är även lättare att hantera inspelade program. En annan skillnad som jag upptäckte när vi tittade på en inspelad film och snabbspolade förbi reklamen var att de spolhastigheter som var på den förra boxen (2x 4x 10x osv) inte var samma. På denna var de 4x och sedan 16x. Man får vara snabb att stoppa när reklamen är slut. I det stora hela är jag nog ganska nöjd med den men den tar en hel evighet att starta upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.