D
Gabbe1 skrev:
Måsta betala avgift för att få ha/använda ett kreditkort? Nej då är det dags att byta, det finns flera som betalar dig när du använder deras (avgiftsfria) kreditkort,
Jo, jag vet. Har ett kredit-kort där jag får 1% tillbaka i bonus när jag handlar och utan årskostnad. Det är ju klart att jag inte betalar Lf för att få ett kort med mycket sämre villkor.

Det tråkiga är att Lf vägrar att tala om vilka villkor som gäller och vad jag skall göra för att behålla bonusen.

Istället för att smussla med att man nedgraderat en kunds bonusnivå så borde man ju skicka hem ett brev eller ringa upp kunden ifråga och säga att tyvärr så kan inte kunden få behålla bonusen om man inte tecknar/använder de här xxx tjänsterna.

På så sätt skulle ju Lf få bonussystemet att arbeta för dem genom locka/tvinga kunderna att använda tjänster. Men istället smusslar de med nedgraderingarna så kunderna inte vet om att de är nedgraderade förrän de kanske behöver använda någon av förmånerna som de inte längre har (som t.ex. självriskreducering som de tror att de har, men som Lf har tagit ifrån dem utan att tala om det). Om kunderna inte vet om att de blir nedgraderade och inte vet vad de skall göra för att behålla/återfå sina bonusar, hur skall då Lf få bonussystemet att göra någon nytta?
 
Redigerat av moderator:
Länsförsäkringar lyckades med konststycket att missa att jag ställde på min sommarbil (vilket tidigare skett automatiskt), vilket ledde till att jag körde oförsäkrad utan att veta om det i 3 månader. Men, och det här är det roliga, fast de inte hade registrerat någon aktiv försäkring på bilen när jag fick en skada (hagelstorm som slog sönder lacken på vingen), så KOM DE IHÅG ATT SKICKA RÄKNINGEN VARJE MÅNAD! Jag betalade alltså för försäkringen, men de visste inte att den fanns,

Efter en hel del bråk så gav de dock med sig och ersatte skadan. Numera har jag Folksam istället, mycket bättre.
 
D
Det lutar åt att flytta hus-försäkringarna till Dina försäkringar. Är det någon som har erfarenhet av Dina Försäkringar, bra som dåliga, med eller utan erfarenhet av skadehantering?
 
Jag har Dina Försäkringar, lokalt här uppe i norr.. Och det finns ingen som ens kommer i närheten!

Länsförsäkringar som jag har allt förutom just bilen försökte få mig att lägga bilen hos dom, då jag sa att "Jag har Dina!" så sa han endast "Jaha, ja då var det ingen idé att försöka!" Han sa även att han med personalrabatt på 25% utöver helkundsrabatten ändå fick högre premie på bilen hos LF...
 
Dina har en liknande struktur som LF, med regionala fristående kontor (läs f-bolag) . Detta innebär bl a att skadereglering av motor-, rättskydd- och ansvars-försäkringar, görs centralt, och de flesta anda skador regleras på lokalkontoret.

Vilket innebär, att hur du upplever Dina beror till stor del, på kontakten med "ditt" kontor. En fördel är dock att kontoren är så "små" att du ofta kan få prata med samma person, om du vill.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.