Har hittat en hel del fräsar till överhandsfräsen med ett styrlager i botten, finns alltid i lådan 10 fräsar 400 spänn. Vad jag söker är en kopier eller mallfräs med lagret ovanför skären samt bottenskär och med samma ytterdiameter som fräsen. Känner inte för att betala 5-600 för en fräs, nån som sett nåt budgetalternativ nånstans ?
 
  • Gilla
Aleols
  • Laddar…
  • Gilla
slaskman
  • Laddar…
Nu är det ju så att blåa fräsar ofta är väldigt trevliga att jobba med. Speciellt jämfört med 10 fräsar för 100kr-lådan...

Om du köper fräsar med 1/4"-skaft finns det också adaptrar upp till 8mm.
 
slaskman skrev:
Har hittat en hel del fräsar till överhandsfräsen med ett styrlager i botten, finns alltid i lådan 10 fräsar 400 spänn. Vad jag söker är en kopier eller mallfräs med lagret ovanför skären samt bottenskär och med samma ytterdiameter som fräsen. Känner inte för att betala 5-600 för en fräs, nån som sett nåt budgetalternativ nånstans ?
Hej, Ett förslag är att istället söka efter två saker:
1. En fräs
2. Ett löst lager att placera ovanför fräsen.

Dessutom: De flesta fräsar med lager under fräsen är sådana att man kan ta av det lagret. Det gör det mycket enklare att i framtiden byta fräs, och så slipper du köpa specialdelar för allt.

--- Mats ---
 
Skall fräsa 5 mm djupa runda bottenhål så lagret får snällt hålla sig över fräsen
 
  • 116204471_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett alternativ kan ju vara en kopierring till fräsen.
/B
 
kolla på www.toolbox.se där hittar du sådana fräsar i olika prisklasser

Niklas
 
Vet ej hur det gått för dig men jag köpte ett Coboltstål för ca 300.

Mvh
Jacob
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.