Ja som sagt.. 3d mätinstrument verkar vara dyrt samt Värmekameror.. Upp mot 250.000kr kan de tydligen kosta.
 
Jag brukar kolla på Verktygssektionen på Blocket och sett en säljare som under en längre tid sålt proffsverktyg väldigt billigt. Ofta har det varit helt nya verktyg och väldigt billigt. Säljaren i fråga hade Salem som ort.

Att jag inte tänkt på att posta hens annonser här! Har alltid tyckt att det luktat lite skunk över dessa annonser!
 
Mikael_L skrev:
Lite utförligare:
[länk]

Och någon kanske känner igen husen på bilden ... ;)
Polisen söderort ...
Nu är det i alla fall klart, huset ligger i Abrahamsberg.
Var mest Makita, Hilti, DeWalt och Bosch enligt bilderna inifrån garaget.
 
Även om det skulle vara ett orginalset skulle jag inte vilja bli påkommen med det. Ser ju hur värdelöst som helst ut med dom klumpiga batterierna.
 
mickewest skrev:
vad tror ni om den här? [länk]
Det är ett set med påklistrade klistermärken, det som säljs som Makita, Kraftwelle, Swisskraft, Scheffler o.s.v. Tyvärr gjorde min far misstaget att köpa ett sådant till mig av en kringfarande nasare i tron att det var Makita och trots att jag sagt att jag inte gillar batterimaskiner. Den nedre av skruvdragarna var helt kass, då chucken vobblar rätt kraftigt. Väskan saknar bruksanvisning och etiketterna på skruvdragarna har ingen info om tillverkningsår och serienummer som brukar finnas på Makita. Plasten som skruvdragarna är gjorda i har en skum lukt.
 
ullberg
Det där är som sagt en kopia, som sedan någon halvtimme är anmäld till blocket...

/U
 
mickewest skrev:
vad tror ni om den här? [länk]
Tag gärna en skärmdump på misstänkta annonser. Annars blir det som så att vi som inte hinner se annonsen när den ligger ute inte heller får se vad som var skumt med den eftersom de numera försvinner relativt snabbt efter anmälan....
 
Det var en såndär "klassisk" En låda med två makita, 18V-batterier och laddare samt ett "tillbehörskit" där tillbehören trycks fast i locked.
 
ullberg
roli skrev:
Tag gärna en skärmdump på misstänkta annonser. Annars blir det som så att vi som inte hinner se annonsen när den ligger ute inte heller får se vad som var skumt med den eftersom de numera försvinner relativt snabbt efter anmälan....
Precis som Marine säger var det en ganska klassisk bluff, likadan som den som finns i inlägg #1459. Men skärmdumpar är som sagt bra!

/U
 
Martin_B
Även om det mesta inte är lögn i denna annons, så lär ju köparen bli lurad.

Ingen av dessa maskiner är "slagborrhammare" däremot, det lär ju vara total lögn. Den har möjligtvis en slagborrfunktion på sin höjd, definitivt ingen borrhammare :D. Och att jämföra dessa med Makita, Panasonic eller Hitachi, är väl inte heller så hederligt kanske.
Men visst, man får ju skylla sig själv om man köper skiten.

http://www.blocket.se/orebro/Dubbla_18V_skruv_slagborrhammare_nytt_44268119.htm?ca=20&w=3

PS. Smart av säljaren att tipsa köparen att ge kitet till svärmor i julklapp, hon lär ju inte fatta någonting om maskinerna oavsett :D DS.
 
Redigerat:
Det är samma produkt som längre upp i tråden. Allt som skiljer är att de byter klistermärken mellan Makita, Kraftwelle, Swisskraft, Scheffler o.s.v. Riktigt dåliga produkter som absolut inte är värda pengarna.
 
Siten som han har snott bilden ifrån säger ju det mesta vilket typ av biz det handlar om.
 
Har han Googlat upp en bild där det inte står Makita? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.