MrWalker35 skrev:
mdf är pressad mot fönsterkarm med god passning men efter ett tag blir det alltid viss rörelse med sprickor i färgen som följd. vilken typ av fog är lämpligast att lägga mellan PVC-ramen och en målad MDF. en som är vit och smälter in utan att behöva måla på den vore ju bäst.
Akrylfog. Kan du måla, så gör det. Fogen blir lättare att rengöra då.
 
jag fäste fönsterbänken med monteringsskum, klossade med skruv först, sen skum, dit med bänken, några klossar som skruvades i smygen för att hålla ner bänken, blev riktigt bra
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Var kan man köpa en sådan list och vilket fönsterfabrikat har du monterat den på?


blakkdukk skrev:
Det finns färdiga spår som går att haka fast i karmen.

[bild][bild]
 
  • Gilla
Tobias.hagg
  • Laddar…
Snailman
ni som klossar med skruv och har ångspärrsplast invikt i smygen, hur gör ni så det blir tätt runt skruven?
 
clas_b skrev:
Var kan man köpa en sådan list och vilket fönsterfabrikat har du monterat den på?
Jag blev tillfrågad när jag beställde fönsterna (från Szachmatt, profil Alphaline 90) om jag var intresserad av dem. Det var jag inte. Då. Har nu insett att det kanske vore ett smidigt sätt att lösa monteringen av smygar med och har mailat dem men ännu inte fått svar.

Har även en provbit från Simsalabimlisten, men inte hittat något bra sätt att fästa den. Den ska skruvas men den måste antagligen skruvas så pass långt in att den blir ett hinder för gångjärnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.