Ett intressant fenomen i internetforum är att missuppfattningar av inlägg kan få en tråd att dra långt från ämnet innan man hinner hejda dess utveckling.Så varför inte skapa en tråd för missuppfattningar, dvs ditt inlägg måste ha missförstått föregående inlägg och nästa inlägg måste givetvis missförstå ditt inlägg alternativt försöka förklara för dig vad du missuppfattat i det föregående inlägget, men givetvis måste även det inlägget ha missuppfattat både ditt inlägg och det föregående inlägget.

Egentligen är det här ingen skillnad mot hur vi gör normalt i forumet, utan det är bara det att nu ska vi göra det med vilje. :rolleyes:
 
Men...vadå missförstå det är ingen vad jag vet som missförstått någonting utan bara en massa konstiga uppfattningar om vad vi/jag menar och det är väl inget konstigt med det och skulle det någon gång före kommit något missförstånd så är det troligast att det inte förekommit på någon tråd i Byggahus .se utan det har nog skett någon annan stans och att någon därför har delgivit oss detta detta vilket kanske skulle kunna misstolkas som en ev missuppfattning av någon hantverkare eller dess kunder.
 
Jag lejde en gång en hantverkare att lacka om min blåa bil.
"Kan du lacka den svart?" frågade jag
"Javisst, inga problem" sa han, så jag drog, och kom tillbaka en vecka senare.
Då var biljäv--n.........svart....och jag stod där med alla mina kontanter som han skulle få.

Är det såna missförstånd ni menar?
 
  • Gilla
NHA och 4 till
  • Laddar…
Det är så jäkla typiskt för det här så kallade Bygga Hus forumet!

Alltid är det vi handläggare som har fel fel fel och återigen fel.

Kan du inte försöka förstå, Olsin (eller Ohlsson som du ju egentligen heter, jag vet allt var du bor) att utan vårt jobb hade hela samhället rasat ihop.
Vad hade ni då gjort?

Så dags att komma och grina i efterhand, men det skall du veta att då är det för sent.
Försök fatta det en gång för alla!

Nej, nu har jag inte tid längre med det här hjärndöda bluddret, har ett viktigt möta där de behöver min närvaro:

https://www.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw
 
  • Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Nu måste jag missuppfattat ngt. Heter han Olsson eller Olsin och vad har att göra med om man måste ta skriftlig offert på att bygga ett radhus eller om man skall köra på löpande räkning?
 
Radhus? det är ju ett garage jag vill bygga, var det alltså Olsson som nekade bygglovet? :mad:
 
Radhus brukar ju faktiskt ha garage emellan sig, vad är det du gormar om?
 
Så bygglovet gällde bara om radhuset byggdes som ett garage?
 
Kanske dags att starta en varningstråd om Olsson, han verkar ohederlig! Var det Olssons bügg dom hette? Lägger säkert på mycket på inköpspriserna......
 
Hade ni bara ansträngt er tillräckligt för att söka i gamla trådar hade ni hittat svaret för länge sedan, men sammanfattningsvis så är nog asdfg-kabel det enda rätta. Men den får naturligtvis endast monteras av behörig elektriker oavsett vad KnockOnLarsa påstår.
 
P
Vilken firma var det som byggde ett radhus istället för ett Garage? Var det Olsens Bygg&Båg? I så fall är det säkert ett fall för något TV-program, var det inte något som hette Buggfixarna?
 
Klas Olsson byggde en bondgård. Men det känns som om vi börjar komma bort ifrån ämnet lite.
 
Jag tycker heller inte om dubbdäck trots att jag har det på min bil iår.
 
Gillar inte dubbfritt heller men kör man mycket på horgatan i Stockholm, som jag gör, då är det tyvärr friktionsfritt som gäller.
 
Mikael_L
Du måste väl mena hus, inte radhus?

Annars ska du vända dig till byggaradhus.se istället. För här har den frågan inget att göra.

Och slutligen bör kartago förstöras till grunden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.