lindansare skrev:
Jättesnyggt med vitrinluckorna högst upp!

Milla66: Ert kök är snarlikt det vi valt (som ännu ej kommit). Vi har valt ett ekkök från Ballingslöv som ser ungefär ut som det i ditt kök. Kan det vara samma?

Vårt kök kommer från Kvik :D
 
pack skrev:
MILLA66!

Var har du köpt avställningsskyddet, som du har bredvid hällen?

som milla66 påpekade kommer även vårt från IKEA. Väldigt fin/billig och praktiskt sak att ha...


Milla- grattis till ett fint kök. Vi var också inne på ett liknande, men tyvärr blev det ganska dyrt då vi var tvugna att hålla oss till Tibrokök (hade inte fått mycket i avdrag annars). Jag är lite nyfiken på kakeln som ni har... ser dåligt på bilden, men visst är de lite rustika? var han du köpt dem?
 
Jättesnyggt!

Antar dock att ni är på jakt efter nytt köksbord? Annars som sagt jättesnyggt!
 
I så fall köper jag bordet för det var ju jättesnyggt ;).
 
Rogerio skrev:
Jättesnyggt!

Antar dock att ni är på jakt efter nytt köksbord? Annars som sagt jättesnyggt!
haha, ja det stämmer...vi letar febrilt... skall helst passa in i samma ljusa ek (så oljad ek blir inte fint), men ändå lätt att sköta och inte så dyr med tanke på att tre barn skall sitta där... med andra ord ett vardagsmatbord... ;D
 
navgha skrev:
[quote author=pack link=1140513827/0#11 date=1140532187]MILLA66!

Milla- grattis till ett fint kök. Vi var också inne på ett liknande, men tyvärr blev det ganska dyrt då vi var tvugna att hålla oss till Tibrokök (hade inte fått mycket i avdrag annars). Jag är lite nyfiken på kakeln som ni har... ser dåligt på bilden, men visst är de lite rustika? var han du köpt dem?
Tack  ;D Vårt kök blev inte så dyrt, gick på drgt 50.000kr, kollade även runt på andra som Mopalba och Arjas, de skulle ha det dubbla  :surprised:
Kaklet har vi köpt på Norfloor i Eskilstuna, kostade ca 350kr/kvm. Ska se om jag hittar vad det är för leverantör om du är intresserad  :)

Bättre bild här:
http://www.familjeliv.se/krypin/cjn/gallery/phplpcunu.jpg

 
navgha skrev:
[quote author=Rogerio link=1140513827/0#18 date=1140593352]Jättesnyggt!

Antar dock att ni är på jakt efter nytt köksbord? Annars som sagt jättesnyggt!
haha, ja det stämmer...vi letar febrilt... skall helst passa in i samma ljusa ek (så oljad ek blir inte fint), men ändå lätt att sköta och inte så dyr med tanke på att tre barn skall sitta där... med andra ord ett vardagsmatbord...   ;D [/quote]

Köpte nya köksmöbler till vårt ek-kök, är helnöjda med et och vi har barn på 10 månader som kladdar överallt :D
Bild finns här:
http://www.familjeliv.se/krypin/cjn/gallery/phpm9gqrx.jpg
 
haha, ja det stämmer...vi letar febrilt... skall helst passa in i samma ljusa ek (så oljad ek blir inte fint),
Ang oljad ek mot S-lackad ek så kommer här en bild på vårat Skala-kök från Tibro. Vår köks-ö med oljad ek skiva. ( Jag tycker det bryter av snyggt mot den ljusa eken ;) )

 
  • kk1_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gutte,

har du fler bilder? är väldigt nyfiken då vi har samma kök... :D

om man kör oljad hela vägen (bänkskiva, avlastningsbord mm) och även ekparkett på golvet så kan det bli snyggt (dock en ballansgång eftersom det kan bli för mycket ek), men vi har valt svart bänkskiva och svart/grå klinker som bryter mot eken. Därför skulle oljad bord tilföra ytterligare en kontraster, vilket jag inte är säker ifall det blir en bra kombination. men jag kan ha fel   ;)

har svårt att se på bilden ifall ni har samma oljade ek som bänkskiva...
 
Jag är fortfarande väldigt nyfiken på var du köpt kaklet?
Pris?

:)

/Madde
 
förlåt Madde,
missade ditt inlägg tidigare.

kakelstavarna är köpta på Kerma (tillverkare/återförsäljare), men jag tror att vem som helst kan ta hem dessa.

Kommer inte ihåg vad de heter, det var ***kakelmix och var ganska dyra. kostade runt 1000kr/kvm så det blir en slant om man skall använda det i badrum...till köket gick det åt ca 3,8 kvm
 
Tack för svaret navgha!!

/Madde
 
Har inga bra bilder på köket då vår digitalkamera är från 1800-talet ;) Men jag har en som visar sockel/golv. ( Och ja det fattas fortfarande en låda under ungnen två år efter bilden togs ;) ::) ) Tanken med just en alu-sockel var att bryta av ek mot ek. Från början skulle vi också haft ett grå/svart klinkergolv, men när vi började riva i vårt nyinköpta hus byggt -49 ( gjorde köket innan vi flyttade in ) så upptäckte vi att vi hade ett mellanbjälklag på 30cm betong. Vi hade inte fått den infon av mäklaren ( dödsbo som sålde huset ) och därför skulle det bli för omständigt att lägga golvvärme och kall klinker är ingen höjdare att stå på längre perioder. Och eftersom vi hade handlat oljat ek golv till flera andra rum redan, så fick det bli det i köket också. Var själv lite fundersam i början, men nu är det inget man tänker på. Golvet är dessutom lätt att byta, så vi får se om ett par år om man har tröttnat :D

 
  • kk6.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Milla66 skrev:
Det är köpt på IKEA  :D Billigt och jättebra!

Jag gillar också avställningsskyddet. Vad heter det? Jag kan inte hitta det på Ikeas hemsida.

/Nillan
 
Snyggt kakel, eller sjösten kanske det ska va, tror det är samma som vi har, färgen kan ju vara lite missvisande på bild....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.